בסיס הביג דאטא

ביג דאטא הוא מושג המבטא את התפוצצות המידע בעולם המודרני, בשנים האחרונות ועם התפתחות המחשבים ורשתות האינטרנט אנו עדים לעלייה מתמידה בכמות המידע שחברות האינטרנט והמחשבים אוגרות אצלן, תחום ניתוח המידע, Data Analysis הוא אחד התחומים החשובים והמתפתחים בעולם ההייטק

בסיס הביג דאטא

המגמות והאירועים שהחלו להניע את תהליך הצמיחה של כמויות המידע שאנו אוגרים בכל שנייה דקה ושעה טמונים בעיקר בשלוש סיבות, הראשונה היא התפתחות עולם האינטרנט וירידת המחיר המשמעותית של שירותי האינטרנט והתקשורת הפיצו מחשבים ומכשירים סלולאריים בכל מקום.

מכשירים ושירותים שהיו בעבר שמורי לבעלי ממון או לארחי מדינות העולם הראשון הפכו למוצרי צריכה בסיסיים גם במדינות עולם שלישי, כיום כמעט לכל אזרח בהודו יש מכשיר סלולארי, כל אדם שמקבל טלפון סלולארי חכם מייצר כמות אדירה של מידע.

מכאן אנו מתקדמים לסיבה השנייה, העלייה של הרשתות החברתיות, בעבר יצירת התוכן הייתה שמורה לאתרים, רף הכניסה לאחזקת אתר היה גבוהה, כדי להקים אתר היה צורך בהשקעת כסף, בתחזוקה שוטפת ובתשלום תדיר לשירותי הוסטינג, שרתים ועוד. 

הופעת פייסבוק, אינסטגרם ודומותיהן הובילו למהפכה, כל משתמש קצה יכול לייצר כמויות מידע דמיוניות, כל הרשתות מאפשרות למשתמשים שלהן להעלות סרטונים, פוסטים ותמונות ללא הגבלה, מה שמייצר כמות מידע שלמעשה אי אפשר לנטר באופן מקיף.

המגמה השלישית והאחרונה שאנחנו יכולים לזהות כיום כמגמה שמגדילה באופן משמעותי את כמות המידע שאנו אוגרים באה לידי ביטוי בתחום ה-IOT, האינטרנט של החפצים. ירידת המחירים של מוצרים הטכנולוגיה, הרצון לאסוף מידע על משתמשים והרצון לספק מוצרים חכמים יותר הפכו כמעט כל מוצר ביתי למוצר חכם.

טלוויזיות חכמות, מנורות חכמות, מזגנים חכמים, מחבתות חכמות, נראה שהכל הופך להיות חכם יותר, הצ'יפים שמוכנסים לכל מכשיר ביתי אוגרים כמויות אדירות של מידע שזורמות באופן תדיר לשרתים של חברות ענק שעושות כל שביכולתן כדי להמיר את המידע שהן מחזיקות להכנסות נוספות.

דאטא = כסף

אחת האמרות שמייצגות את עידן האינטרנט הנוכחי היא שכאשר מוצר לא עולה כסף המוצר הוא המשתמש, האמירה הזאת מתבררת כנכונה יותר ויותר ככל שאנחנו מסתכלים על המאזנים של חברות האינטרנט הגדולות, פייסבוק גוגל ואינסטגרם מציעות את השירותים שלהן בחינם, המאזנים השנתיים שלהן מציגים הכנסות אדירות שמבוססות כמעט כולן על הכנסות מפרסום.

למעשה חברות האינטרנט הגדולות עוזרות למפרסמים להגיע בדיוק לקהל הלקוחות אליו הם מכוונים, בעבר פרסומת הייתה יכולה להיות מוצגת בעיתון או על גבי הטלוויזיה והיא הייתה צריכה להיות מותאמת לקהלים רחבים ככל האפשר, כיום שוק הפרסום שונה לגמרי.

חברות שמפרסמות בגוגל, ובפייסבוק יכולות להחליט במדויק למי הן מגיעות, בין אם בטירגוט אנשים לפי גיל, מגדר ותחומי עניין ובין אם פנייה לתושבי עיר ואף שכונה מסוימת, היכולת להתאים ברמה כמעט מוכוונת אישית את הפרסום הפכה אותו ליעיל בהרבה. הפרסומות שמוצגות ברשתות מותאמות במדויק לקהל היעד, כך אישה בת 45 תראה פרסומות שונות בתכלית מגבר בן 25.

חברות הטכנולוגיה הגדולות עושות שימוש מופלא במידע שהן אוגרות בתוכן, הן לומדות את המשתמשים שלהן ומציעות לו בדיוק את מה שהוא צריך בזמן המתאים.

מחט בערמת שחט?

איתור המידע הרלוונטי מתוך כמויות המידע העצומות שנאגרות במאגרי מידע הפכה לאמנות של ממש, אנשי Data Science ו-Data Analysis הפכו למבוקשים במיוחד בתעשיית ההייטק, היכולת שלהם להנגיש את המידע שנצבר ולהפכו לידע שניתן לפעול לפי הפכה לחשובה וקריטית.

האנליסטים יודעים לחלץ את המידע הדרוש מתוך מצבורי מידע אדירים באמצעות כלים ייחודיים שכוללים בתוכם גם שפות תכנות כמו python ו-SQL וכן מתודולוגיות עבודה שמסייעות באיתור המידע הדרוש וברירת החלקים החשובים מהחלקים שמרעישים ומפריעים להבין את התמונה המלאה.

כניסה לתחום ה- Data Analysis

כדי להיכנס לתחום המתפתח צריך לעבור הכשרה מקצועית בתחום, ניתן כמובן ללמוד באוניברסיטה אולם לרוב, התארים שם פחות פרקטיים ועוסקים בהמון תחומים שאינם תחום הליבה, פרט לאוניברסיטאות ישנן גם מכללות שמציעות קורסים מתקדמים בתחום, ביניהן הקורסים של יניב ארד שמציע קורסי פיתוח קוד ברמה גבוהה ביותר.

קורס Data Analysis With Python של יניב ארד שמועבר בשפת python נחשב לאחד הקורסים המובילים בתעשייה, הקורס מעניק לתלמידים את כל המידע הדרוש כדי להתחיל ולהשתלב בתעשייה המידע שמשוועת לעובדים חדשים.

הקורס של ארד מועבר בצורה אינטימית עם קבוצות לימוד של לכל היותר 12 תלמידים, כל תלמיד זוכה להנות מסיוע ועומד לרשותו מנטור צמוד וכמו כן במהלך הקורס זוכים לצבור ניסיון תעשייתי חשוב וקריטי להמשך.

הקורס אורך 5 ימים והוא אינטנסיבי ביותר, בסך הכל יום לומדים 8 שעות שמצטברות ל-40 שעות בהן מועבר כל הידע החשוב להמשך, הקורס ידוע כאחד הקורסים הכי פרקטיים באקדמיה והוא שם דגש  על פרקטיקה ועבודה עם הכלים המתקדמים ביותר ובאמצעות שיטות העבודה העדכניות ביותר והמובילות בשוק.

כדי להתקבל לקרוס צריך להחזיק בידע כלשהו באחת משפות התכנות או להחזיק בניסיון קודם בעבודה עם data, כאמור מדובר בקורס אינטנסיבי ופרקטי מאוד לכן, מי שלא מחזיק בידע תכנותי בסיסי לא יוכל לעמוד בדרישות ובקצב של הקורס.

תחום הדאטא טומן בחובו הזדמנויות אדירות, הצטרפות לעגלת המידע יכולה להוות מקפצה אמיתי לקריירה והיא יכולה לפתוח דלתות חדשות ומעניינות, כמעט בכל חברה גדולה מחפשים כיום מדעני דאטא ואנליסטים כדי שיוכלו לעזור לחברה לעבד ולנצל את כל המידע שהיא אוגרת כדי לשפר את הביצועים של החברה.

הניסיון של יניב ארד ואלפי התלמידים המרוצים יכולים להעיד שבחירה בקורס Data Analysis With Python היא אחת הבחירות הכי חכמות שאפשר לבצע לפני כניסה לשוק.



העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן