גיוס מפתחי Front End

גיוס אנשי Front End

 

אתם אנשי גיוס ונדרשים לגייס מפתח Front End (או בקיצור FED). רגע,מה זה אומר ? האם הוא צריך להיות מפתח JS? ואיך זה קשור למושגים כגון React או Angular? ורגע…Front End זה מפתח צד הלקוח או צד השרת?
אז…לא בטוחים מאיפה מתחילים? הולכים לאיבוד בין כול המושגים בנושא? לא בטוחים אם מועמד מסוים יכול להתאים לפרופיל המשרה? הפוסט הזה בדיוק בשבילכם !
 
בפוסט זה אנסה לעשות סדר במגוון מושגים וטכנולוגיות באחד מתחומי הגיוס המבוקשים ביותר – מפתחי Front End. אסקור את הטכנולוגיות הנדרשות בתחום זה, ההבדלים בין הספריות השונות, מושגי מפתח וכיצד לבחון את ההתאמה של המועמדים השונים למשרה מסוימת.
אז ככה: מפתחי Front End שייכים כמובן לגזרת מפתחי ה Web( למעשה, רוב מפתחי ה Web הם מפתחי Front End) והם אמונים על כל פיתוח צד הלקוח (לעיתים נקראים גם מפתחי Client Side).
מפתחי צד הלקוח נדרשים לשלוט ב 3 הנדבכים העיקריים בעולמות ה Web ואלו הם : HTML, CSS וכמובן – בשפת Java Script, או בקיצור – JS. זאת השפה הנפוצה כיום בעולם (במקביל ל Python, המשמשת לעולמות אחרים).
שפת ה JS היא המנוע של כל אתרי האינטרנט.נקודה.
בשנים האחרונות צצו כל מיני ״טכנולוגיות״ ומושגים סביב העולם הזה של JS כגון: React, Angular, Vue.JS.
כולן טכנולוגיות המשמשות מפתחי Web לפיתוח צד הלקוח, ממש כמו JS. אז מה זה אומר? למה צריך אותם?
הרעיון הוא פשוט. לא אכנס כאן להבדלים הטכניים בין הספריות השונות, אך הן זהות במטרתן : לאפשר לנו לפתח את צד הלקוח (Client) בצורה מהירה יותר, נוחה יותר ומודולרית יותר. בדיוק כפי שאנו יכולים להכין לעצמנו קפה: להרתיח מים, למזוג חלב, לערבב אבקה וכו׳ – כך אנחנו גם יכולים ללחוץ על כפתור של מכונה הקפה שתעשה את הכל בשבילנו.
וכך – שימוש בספריות האלו יאפשר לנו לפתח את צד הלקוח הרבה יותר מהר. אז מה הקשר ל JS? כ-ל הספריות הללו נכתבות ב JS. כולן. פשוט ה JS נכתב במתודולוגיה מסוימת ש״תתן לנו יותר בפחות זמן עבודה״.
2 הספריות המובילות בעולם ה Front End הן Angular (מבית Google) ו React (מבית Facebook). בשנתיים האחרונות גם צצה ספריה בשם Vue.JS אך היא עוד לא עשתה את הפריצה האמיתית שלה בשוק הישראלי.
מה נדרש ממפתחי Front End ?
גם היום ניתן למצוא בקרב מפתחי ה Web (בדגש על ה Client Side), מפתחים שכותבים ב JS ״נקי״. אך הם המיעוט. לא יהיה מוגזם להעריך שלפחות 70%-80% עברו לעבוד באחת הספריות הללו. כולם מפתחי JS שעשו את הקפיצה והשדרוג הטכנולוגי הנדרש (בדרך כלל קורס של כמה ימים) כדי לעבוד עם אחת מהספריות הללו: React, Angular, Vue.JS.
בתחום זה מאוד קל לזהות האם המועמד מתאים או לא. במידה והלקוח שלנו מחפש מפתחי Web (או מפתחי Client Side, מפתחי Front End) – ברור לנו שהוא מחפש אנשי JS. נקודה. כאן, אנחנו צריכים לבדוק האם נדרש ממנו ידע באחת מהספריות המובילות (סביר להניח שכן). לדוגמה : אם הוא מחפש מפתח React – הוא בהכרח מחפש מפתח עם ידע ב JS אך אם הוא מחפש מפתח JS – לא בטוח שנדרש אכן לשלוט ב React או Angular (למרות ששוב, סביר להניח שכן).
כל מפתח Angular, כול מפתח React, כל מפתח Vue.Js – הוא בהכרח מפתח JS אך לא ההפך.
כשאנו נבחן קורות חיים של מועמד, במידה והוא אכן פיתח בספריות הללו – הוא ידגיש את זה. הוא ייקרא לעצמו ״מפתח Angular״ או מפתח “React” . במידה והמועמד לא עבד עם ספריות אלו, הוא יגדיר את עצמו כמפתח JS או מפתחי Client בלבד.
בנוסף, היות והספריות מאוד דומות במהותן, לא מן הנמנע שלקוח, המחפש מפתח עם ידע בספריה מסוימת, יסכים ״להתפשר״ על מפתח בספריה אחרת. בהחלט יכול להיות שהוא מחפש מפתח Vue.JS, אך יסכים גם לגייס מפתח Angular ביודעו שאת ״ההשלמות״ הוא יוכל לבצע בזמן קצר יחסית.
אז אם אתם מחפשים את מפתח הFront End הבא, חפשו את 3 היתרונות הבאים במועמד:
– נסיון באחד מהספריות המובילות: Angular, React,Vue.JS
– יש לו נסיון בפיתוח גם בצד השרת ( מפתח FullStack ) ? – יתרון משמעותי
– נסיון בעבודת צוות ובמתודלוגיות פיתוח עדכניות.

 

היכן אתם מחפשים את המועמדים שלכם? כיצד אתם מגיעים אליהם? אילו אתגרים אתם חווים בתהליך? אשמח אם תשתפו אותי

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן