אז מה זה Full Stack Development?

מחשב

כאחד הנושאים החמים ביותר למפתחים, הדיונים מעולם לא נפסקו. הרבה אנשים מגדירים את המשרה שלהם כ- Full Stack developer, אמנם תחום זה עדיין שנוי במחלוקת. יש אנשים שחושבים ש- Full Stack היא רק כותרת, ושעל המתכנת להתמקד בתיאור התפקיד שלו ביכולת הטכנולוגית האישית.

אז מה זה Full Stack Development?

Full Stack Development מתייחס לפיתוח של ה-front end וגם של ה-back end של אפליקציה/אתר. תהליך הפיתוח הזה כולל שלוש שכבות בעצם: ה-front end העוסק בממשק המשתמש, ה-back end שכבת הלוגיקה עסקית, העוסקת באימות נתונים ושכבת בסיס הנתונים. מפתח full stack דואג לכל הצעדים החל מעיצוב הרעיון עד למוצר המוגמר בפועל.

איזה טכנולוגיה משמשת לפיתוח של איזה שכבה?

Front end

החלק הגלוי של אתר אינטרנט או יישום אינטרנט שאחראי על חווית המשתמש. המשתמש מקיים אינטראקציה ישירה עם החלק הקדמי של יישום האינטרנט או האתר.

שפות תכנות של ה-front end: 

: HTML משמשת לעיצוב החלק הקדמי של דפי האינטרנט באמצעות שפת סימון. HTML הוא השילוב של היפר-טקסט ושפת סימון. עמוד השדרה של האינטרנט. כל אתר שאתה מבקר בנוי עם HTML.

CSS: שפה מעוצבת בפשטות שנועדה לפשט את תהליך הצגת דפי האינטרנט. CSS מאפשרת לך להחיל סגנונות על דפי אינטרנט. חשוב מכך, CSS מאפשר לך לעשות זאת ללא תלות ב- HTML המרכיב כל דף אינטרנט.

JavaScript: JavaScript היא שפה מפורסמת המשמשת ליצירת הקסם באתרים בכדי להפוך את האתר לאינטראקטיבי עבור המשתמש. היא משמשת על מנת לשפר את הפונקציונליות של אתר אינטרנט.

מסגרות עבודה וספריות של ה-front end:

: Angular Js מסגרת עבודה של JavaScript המשמשת בעיקר לפיתוח יישומי אינטרנט בודדים (SPA). זוהי מסגרת הממשיכה לצמוח ומספקת דרכים טובות יותר לפיתוח יישומי אינטרנט. 

React.js: ספריית JavaScript, יעילה וגמישה לבניית ממשקי משתמשים. ReactJS היא ספרייה מבוססת קוד פתוח, האחראית רק על שכבת התצוגה של היישום. 

End back: 

הכוונה לפיתוח בצד השרת של יישום אינטרנט או אתר אינטרנט עם דגש ראשוני על האופן בו האתר עובד. חלק זה אחראי לניהול בסיס הנתונים באמצעות שאילתות וממשקי API לפי פקודות בצד הלקוח. 

ה-back end נבנה על ידי שימוש בספריות, מסגרות ושפות המדוברות להלן:

: PHP שפת סקריפט בצד השרת שתוכננה במיוחד לפיתוח אתרים. 

C ++ זוהי שפת תכנות למטרות כלליות. משמשת גם כשפת backend.

: Java אחת משפות התכנות הנפוצות ביותר. 

: Python שפת תכנות המאפשרת לך לעבוד במהירות ולשלב מערכות בצורה יעילה.

JavaScript: Javascript יכולה לשמש כשפת תכנות ל-back end כמו גם ל-front end.

: Node.js קוד פתוח החוצה פלטפורמות לצורך יישום קוד JavaScript מחוץ לדפדפן, כלומר בצד השרת (ה-back end). NodeJS אינה מסגרת עבודה והיא אינה שפת תכנות. רוב האנשים מבולבלים ומבינים שזו מסגרת או שפת תכנות. לעיתים קרובות אנו משתמשים ב- Node.js לבניית שירותי back-end כמו APIs או אפליקציה לנייד.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן