גם צד שרת וגם צד לקוח: זה הזמן להכיר את מתכנת ה-Full Stack

המחשה קונספטואלית לפיתוח אתרים של ערימה מלאה

אם הגעתם לכאן אנו מניחים שיצא לכם לשמוע את הביטוי "Full Stack" לא מעט פעמים בעת האחרונה, כאשר אנחנו מסתכלים על עולמות הפיתוח אנו רואים אין ספור תפקידים שונים ומגוונים. יחד עם זאת, אם אנו נסתכל על המשרות המובילות ביותר כיום במשק אין ספק כי מפתח Full Stack תופס שם מקום גדול של כבוד. אם אנחנו חוזרים אחורה בזמן אנו רואים כי מרבית החברות היו מחלקות את עולם הפיתוח והתכנות לשני חלקים – צד לקוח וצד שרת כאשר את כל אחד מן הצדדים היה מאייש מתכנת המתמחה בתחום. כיום, אנחנו חיים בעולם בו השאיפה כי מתכנת ידע לבצע את כל המשימות תחת קורת גג אחת, כתוצאה מכך הגיע אלינו מתכנת ה – Full stack אשר משלב את שניהם.

שני צדי המטבע: צד שרת וצד לקוח

כאשר אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי ישנם שני צדדים למטבע בעולמות התכנות והפיתוח – צד שרת וצד לקוח. מפתח Full Stack הוא למעשה מפתח אשר מצליח לשלב בין צד השרת ובין צד לקוח בצורה איכותית ומקצועית וללא צורך בפיזור העבודה בין אנשי פיתוח שונים בעסק. מה הם בעצם אותם צד שרת ולקוח ומה תפקידם?

  • צד לקוח – צד לקוח מוכר עבור לא מעט מן המתכנתים ואנשי הפיתוח השונים בתור Front End. כאשר אנחנו עובדים על צד לקוח אנו למעשה עובדים על הדברים אותם הלקוח רואה באתר ו/או ביישום – למעשה הפרונט ומה שמוצג כלפי חוץ. תפקידו של מפתח צד לקוח הוא ליצור חווית משתמש לצד חווית לקוח איכותית אשר תצליח לייצר אתר ו/או יישום חוויתי, יעיל וחכם.
  • צד שרת – צד שרת נקרא גם BackEnd, כאשר מפתח עובד על צד שרת הוא עושה את כל הפעולות הנדרשות מאחורי הקלעים לשם הבטחת תשתית נכונה, איכותית ומהימנה – עיבוד נתונים, פתרונות אחסון, ניהול שרתים ומסדי נתונים לצד מגוון רחב של פעולות שונות.

מפתח Full Stack מבצע גם את תפקידי צד שרת וגם צד לקוח בצורה מקצועית ואיכותית מה שהופך אותו לבחירה הטבעית של לא מעט סטרטאפים, בתי תוכנה וחברות הייטק שונות.

קורס Full Stack: האם זה מתאים לכל אחד?

לא מעט אנשים שואלים את עצמם האם הם מתאימים ללמוד קורס Full Stack. הלכה למעשה כאשר אנחנו מדברים על קורס זה אנו מדברים על קורס המתאים לאנשים בעלי רקע וניסיון בעולמות הפיתוח כאשר המטרה הסופית היא להפוך אותם לאנשי פיתוח אשר מסוגלים לשלוט בכל צדי המתרס. יחד עם זאת, ניתן למצוא לא מעט קורסים המתאימים גם לאנשים חסרי ניסיון אשר יקנו להם בתור התחלה את המבוא לעולמות הפיתוח יחד עם למידה איטית ומבוקרת אשר בסופה יוכלו להיות מתכנתי Full Stack.

"כמה מרוויח מפתח Full Stack?"

מדובר באחת השאלות הנשאלות ביותר, קורס Full Stack נחשב לאחד הקורסים הנחשבים והיוקרתיים בעולמות ההייטק. כאשר אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו רואים כי מפתח מתחיל (Full Stack Junior) יכול להתחיל החל מ-17,000 ₪ כאשר הצפי שהמשכורת תעלה יחד עם ניסיון והותק אותו יצבור המפתח. באותה נשימה אנו יכולים לראות מפתחים בעלי ניסיון של למעלה מ – 5 שנים ועד 10 שנים אשר מרוויחים 30 אלף שקלים וצפונה.

מתכנת פול סטאק הוא למעשה "כולבויניק" וכל יכול ונחשב לחלק בלתי נפרד מן עולם הפיתוח של החברה מה שמקנה לו את האפשרות להמשיך אל תפקידי פיתוח נוספים – מנהל פרויקטים, מנהל פיתוח ועוד.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן