האם אפשר ללמוד פולסטאק ללא ידע מקדים?

למפתחי Full Stack צריך מערך מיומנויות רחב ובסיס ידע נרחב. לפיכך, צריך ניסיון של שנים בפיתוח תוכנה כדי לזכות בתואר Full Stack Developer. הם מוערכים מאוד על ידי חברות גדולות וסטארטאפים קטנים כאחד. 

ביצוע קורסי פולסטאק מגדיל משמעותית את הסיכוי שלך להתקבל לעבודה בחברת החלומות שלך, שכן הוספת אישורים ממוסדות מורשים מגדילה את משקל קורות החיים שלך.

אז מי הוא מפתח Full Stack ואיזה כישורים נדרשים כדי להפוך לאחד כזה? תגלו בהמשך.

מי הוא מפתח Full stack?

כדי להבין מי הוא מפתח פול סטאק באופן ברור, תחילה עליכם להבין את המרכיבים של פיתוח אתרים. כעיקרון- לפיתוח אתרים יש שני חלקים – פיתוח החלק הקדמי- חזית האתר, ופיתוח החלק האחורי – צד השרת. לפיכך, כל יישומי האינטרנט או המובייל כוללים את שני החלקים האלה.

מהם הכישורים הדרושים למפתח פולסטאק?

כמו שאמרנו בהתחלה, מפתח פול סטאק בעל מגוון רחב של מיומנויות. ריכזנו עבורכם כמה כישורים שחייב להיות לכל מפתח Full Stack:

  1. HTML/CSS

מפתחי Full Stack צריכים לעבוד עם HTML כדי להגדיר את המבנה של דפי אינטרנט באמצעות סימון. כמו כן, עליהם להיות מיומנים ב-CSS לצורך הצגה יעילה של רכיבי HTML. מפתחי Full Stack חייבים להיות בעלי ידע נרחב בשתי שפות התכנות הללו ליצירת חזית אינטראקטיבית, אינטואיטיבית ומרתק עבור יישומים.

  1. JavaScript

מפתחי Full Stack חייבים להיות בעלי ידע מעמיק ב-JavaScript יחד עם המושגים והתכונות שלו כמו React ו-Angular. אחד הדברים הטובים ביותר ב-JavaScript הוא שהיא כוללת תכונות שימושיות רבות, כולל פונקציות, אבי טיפוס, היררכיית אירועים, המסייעים ליצירת דפי אינטרנט רספונסיביים. 

מפתחי Full Stack חייבים להעשיר את הידע שלהם ב-JavaScript כאשר מושקות מסגרות חדשות, ספריות וכלים חדשים. מלבד זאת, מפתחי Full Stack חייבים לדעת כיצד להשתמש ב-DOM וב-JSON.

  1. שפות צד אחורי

מפתח Full Stack חייב לדעת לפחות כמה מהשפות הבאות לטובת פיתוח הצד האחורי:

PHP – אחת האפשרויות הפופולריות ביותר לפיתוח צד אחורי, PHP היא שפה קוד פתוח, חוצת פלטפורמות שיכולה לעבוד בצורה חלקה ב-Unix, macOS ו-Windows.

Python – שפת תכנות בעלת תחביר דמוי אנגלית, מעניקה אפשרויות רבות, ומגוון עצום של ספריות ומסגרות הם מה שהופכים אותה לפופולרית ביותר בקרב מפתחים ומקודדים ברחבי העולם.

Ruby- שפת תכנות חזרה, בעלת קהילה פעילה ותומכת של מפתחים, מעולה לפיתוח צד אחורי.

Java – שפת תכנות רב תכליתית, המשמשת  לפיתוח יישומי אינטרנט, שולחן עבודה ומובייל. בנוסף, ל-Java יש מגוון רחב של מסגרות שהופכות את תהליך פיתוח הצד האחורי לפשוט יותר.

  1. להכיר את הדקויות של מבנה האינטרנט

האחריות העיקרית של מפתחי Full Stack היא פיתוח יישומי תוכנה מורכבים מאפס, ולכן עליהם לדעת לבנות את הקוד, לסווג את הקבצים, להקים את הנתונים בבסיסי הנתונים ולבצע את משימות החישוב הנדרשות. כל אלה דורשים מהמפתח ידע מעמיק בכל הקשור במבנה של היישומים.

  1. HTTP ו-REST

HTTP ו-REST נחוצים למפתחי Full Stack, הם משרתים שתי מטרות ייחודיות. HTTP הוא הפרוטוקול המשמש להקלת התקשורת עם הלקוח, ואילו REST הוא ממשק בין מערכות המשתמשות בפרוטוקול HTTP לאיסוף נתונים או ביצוע פעולות שונות (בפורמטים שונים) בנתונים. REST פועל כמו מתרגם בין הצד האחורי לצד הקדמי.

  1. אחסון בסיס נתונים

כל יישום אינטרנטי זקוק למסד נתונים שבו כל הנתונים שלו יהיו מאוחסנים, זאת על מנת להבטיח שמפתחים יוכלו לגשת לנתונים מאוחר יותר. אחסון בבסיס הנתונים מצריך מיומנות והכרה של ניהול מסדי נתונים. מפתח פול סטאק צריך להיות מסוגל לעצב, להבין ולתפעל שאילתות מסד נתונים.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן