הדומיננטיות של ג'אווה

מחשב

לדברי אורקל, יותר משלושה מיליארד מכשירים ברחבי העולם מופעלים בעזרת ג'אווה בצורה כלשהי. אכן, ג'אווה מחזיקה חלק גדול מהטכנולוגיות בהן אתה משתמש כל יום. עם זאת, ג'אווה לבדה היא רק שפת תכנות ומכונה וירטואלית מאובטחת ויעילה. במקרה שתרצה לכתוב אפליקציות מורכבות, תרצה מסגרת כלשהי שתעזור לך לנהל את המורכבות. לפיכך, קהילת הקוד הפתוח בנתה ותומכת במסגרת spring.

Spring בעצם מנהלת הקשר של יישומים ומאפשרת היפוך שליטה (IoC). באופן כללי, כשאתה יוצר אובייקטים חדשים ביישום  Spring תנהל את אותם אובייקטים. היא גם מוודאת שלאובייקטים יש גישה ל-dependencies שהם צריכים. יתרה מזאת, Spring מספקת מודולים לכתיבה למסדי נתונים וליצירת יישומי אינטרנט. המודולים מפשטים באופן דרמטי את שתי המשימות הנפוצות הללו.

הדומיננטיות של ג'אווה

ההצלחה של Spring כמסגרת נובעת במידה רבה מההצלחה של ג'אווה כשפה. קשה לנצח את המכונה הווירטואלית של Java מבחינת מהירות ואבטחה. בנוסף, לג'אווה יש היסטוריה ארוכה, המון כלים וקהילה מאסיבית. מסיבה זו, אתה תראה את ג'אווה בראש כל דירוג בשפות התכנות הפופולריות ביותר בעולם.

נכון לעכשיו, ג'אווה היא השפה הדומיננטית המשמשת לפיתוח ארגוני. C# הוא אולי המתחרה היחידה של ג'אווה במרחב הארגוני. יתר על כן, שפות חדשות ופופולריות כמו Klojure, Scala ו- Kotlin כולן ניתנות לפירוש ויישום על ידי ה-bytecode של Java. אמנם השפה והתחביר עשויים להשתנות, אך היסודות של ג'אווה הם איתנים וכאן כדי להישאר.

לכן יש שוק ענק גם ל-spring. עם הצגתה של spring כמסגרת model-view-controller web  (MVC) יחד עם תוספים מבוססי-אינטרנט אחרים, היא מאפשרת ליישומי Java לפעול בצורה חלקה באינטרנט. לדומיננטיות של ג'אווה עדיין אין תחליף בשימוש ארגוני, ו-spring מאפשרת לג'אווה להתרחב גם לאינטרנט.

התכונות של spring

הדרך הטובה ביותר לחשוב על Spring היא כמו רכיבים שונים המחוברים זה לזה. בעוד שאתה יוצר את הרכיבים, spring מטפלת בחיווט.

לדוגמה, נניח שאתה יוצר מעמד שירות שיש לגשת אליו בכל היישומים שלך. spring מוודאת שיש רק מופע אחד במעמד השירות הזה. היא גם מוודאת שכל אובייקט אחר הזקוק למעמד שירות זה יש גישה אליו.

ניהול זה של אובייקטים ומערכות היחסים ביניהם הוא המשמעות של הזרקת תלויות (dependency injection) ב- Java. לשם כך אתה מעצב אובייקטים ב-spring כך שהם מסתמכים על כוחות חיצוניים שיספקו את מה שהם צריכים. 

 

יתר על כן, ל-spring יכולות נוספות כמו העברת הודעות, הטמנה וטרנסקציות מובנות במסגרת. יש גם מודול גישה לנתונים שמפשט באופן דרמטי את תהליך החיבור למסד נתונים.  רק בגלל הגישה לנתונים בלבד שווה להשתמש ב-spring. עם זאת, המסגרת מספקת גם שירותי אינטרנט. מסגרת ה-MVC של spring לא תוכננה בתחילה להיות חלק מהפרויקט. עם זאת, היא התווספה מאוחר יותר על פי דרישה והאמונה של-Enterprise Java Beans היו בעיות משלה.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן