כיצד להפוך למתכנת ללא תואר ראשון?

עולם פיתוח התוכנה רווי באתגרים מורכבים ומרתקים המסייעים לאנשי פיתוח להתמקצע באופן מעשי בתחום, וכך להקים ולפתח מגוון טכנולוגיות וחידושים פורצי דרך שלא נראו כמותם בעולם. עולם זה עוסק בפיתוחים ממוחשבים המבוצעים בעזרת המחשב, כאשר המתכנת מעביר הוראות והנחיות שונות באמצעות כתיבת קוד בשפת תכנות.

כיום ישנן שיטות שונות ומגוונות לפיתוח תוכנות וחידושים טכנולוגיים, אותן מפתחים לומדים באמצעות לימודים מקצועיים של פיתוח תוכנה. על אף שרוב אנשי הפיתוח הגיעו לעולמות ההייטק לאחר מעבר של מסלול לימודים אקדמיים, כמו תואר במדעי המחשב או תואר בהנדת תוכנה, כדאי לדעת כי ניתן לרכוש ידע מקצועי בתחום גם ללא תואר ראשון.

מהם החסרונות בלימודים אקדמיים בתחום התכנות?

כאמור, לימודי תכנות אקדמיים נערכים לרוב במסגרת מסלולי תואר במדעי המחשב והנדסת תוכנה. לימודים אלו נפרסים על פני ארבע שנות לימוד, דבר המאפשר לתלמידים להפוך למתכנתים בפועל רק לאחר תקופת זמן ארוכה. בנוסף, תנאי הקבלה מציבים רף גבוה יחסית משום שמדובר במסגרת לימוד אקדמית, כך שלרוב רק תלמידים שעברו מבחן פסיכומטרי ומחזיקים בתעודת בגרות מלאה יוכלו להתקבל למסלול הלימודים.

למרות שתקופת הלימודים נמשכת מספר שנים, התלמידים מסיימים את לימודיהם עם ידע תיאורטי בכל הנוגע לפיתוח תוכנה אך עם מינימום ניסיון מעשי בתחום. הסיבה לכך היא זמן התרגול המועט שהתבצע במסגרת הלימודים, ולכן תלמידים אלו נחשבים כחסרי ניסיון ופרקטיקה כאשר הם ניגשים למצוא עבודה בתחום.

קורס Full Stack למתכנתים מתחילים

בשונה ממסגרת לימוד אקדמית, לימודי פיתוח תוכנה במסגרת קורס מעשי תעניק ללומדים את הכלים הטובים ביותר להשתלבות בעולם ההייטק והפיתוח. קורס Full Stack לדוגמה מאפשר למתכנתים מתחילים וגם בעלי ניסיון להתמקצע בשפת JAVA, וכך להתחיל ולפתח מערכות, אתרים ואפליקציות מבוססות WEB.

קורס למתחילים יתפרס על פני מספר חודשים, במהלכם התלמידים ילמדו לכיר את המושגים הבסיסיים ביסודות התכנות וה-WEB, במקביל לתרגולים פרקטיים והתנסות בכתיבת קוד. קורס המיועד למתקדמים הינו מסלול ייעודי למתכנתים בעלי רקע בתכנות, אך שאינם צברו את הכלים המעשיים לפיתוח מבוסס דפדפן ו/או פיתוח מעשי כדי לצבור ניסיון בתחום. מתכונת זו תהיה קצרה יותר כיוון שהתלמידים בעלי רקע מעשי, ולכן ההתמקדות תהיה בתרגול פרקטי של כתיבת קוד בשפת JAVA SCRIPT.

מהם היתרונות של קורס Full Stack?

קורס Full Stack יעניק לתלמידים את הידע והכלים הדרושים לתכנות מבוסס WEB, שהפך להיות פופולרי ונחוץ בעידן האינטרנט של היום. קורס זה ייעודי עבור קשת רחבה של תלמידים, בין אם מדובר על אנשים חסרי ניסיון קודם בתכנות, אנשי פיתוח מקצועיים וגם אנשי מקצוע העוסקים בעולמות האינטרנט ומעוניינים להתמקצע בשפת התכנות JAVA.

בסופו של דבר יש לזכור כי מוטיבציה ותרגול הם המפתח להצלחה כמתכנת, הן עבור מתכנתים בעלי ניסיון והן עבור כאלו המעוניינים להתברג לראשונה בתחום הפיתוח.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן