מה היתרונות של פייתון בתחום ה-Data Analysis?

מחשב

המספרים לא משקרים. על פי מחקרים אחרונים, פייתון היא שפת התכנות המועדפת על מנתחי נתונים. הם זקוקים לשפה קלה לשימוש שיש בה זמינות סבירה של ספריות וקהילה מאוד פעילה. פרויקטים שיש להם קהילות לא פעילות בדרך כלל סבירים פחות לתחזק או לעדכן את הפלטפורמות שלהם, זה לא המקרה של פייתון.

מה בדיוק הופך את פייתון לאידיאלי כל כך לניתוח נתונים? בדקנו מדוע פייתון נפוץ כל כך בתעשיית ה-data science הצומחת – ואיך אתה יכול להשתמש בו לפרויקטים גדולים עם הרבה נתונים.

Data Analysis Vs. Data Science

לפני שמעמיקים בשאלה מדוע פייתון חיונית כל כך לניתוח נתונים, חשוב קודם כל לקבוע את הקשר בין Data Science ל- Data Analysis, מכיוון שהראשון נוטה להפיק תועלת רבה משפת התכנות. במילים אחרות, יש הרבה סיבות לכך שפייתון מועילה לתחום ה- Data Science, בסופו של דבר הן גם סיבות לכך שהיא מתאימה ל- Data Analysis.

לשני התחומים יש חפיפה משמעותית, ובכל זאת הם גם ייחודיים למדי. ההבדל העיקרי בין מנתח נתונים לבין מדען נתונים הוא שהתובנות המשמעותיות של הקודם מתקבלות מנתונים ידועים, בעוד שהאחרון עוסק יותר בהשערות. אנליסטים מטפלים בבעיות היום יומיות, משתמשים בנתונים כדי לענות על שאלות שהוצגו בפניהם, בעוד מדעני נתונים מנסים לחזות את העתיד להמיר את תחזיות אלה בשאלות חדשות. או אם לומר זאת אחרת, אנליסטים מתמקדים בכאן ועכשיו, בעוד מדעני נתונים חוקרים את מה שעשוי להיות.

מה היתרונות של פייתון בתחום ה-Data Analysis?

גמישות

 אם אתה רוצה לנסות משהו יצירתי שמעולם לא נעשה לפני כן; אז פייתון מושלם בשבילך. זה אידיאלי למפתחים שרוצים ליצור אפליקציות ואתרי אינטרנט.

קל ללמידה

פייתון היא שפת תכנות פשוטה וקלה לקריאה, ולכן היא גם הופכת לקלה ללמידה. תכונה זאת הופכת את פייתון לכלי אידיאלי למתכנתים מתחילים. Python מציעה למתכנתים את היתרון בשימוש בפחות שורות קוד לביצוע משימות ממה שצריך בעת שימוש בשפות ישנות. במילים אחרות, אתה מבלה יותר זמן במשחק עם זה ופחות זמן בהתמודדות עם קוד.

קוד פתוח

Python היא שפה בקוד פתוח, כלומר היא בחינם ומשתמש במודל מבוסס קהילה לפיתוח. ישנן הרבה ספריות של פיתון כמו מניפולציה של נתונים, הדמיית נתונים, סטטיסטיקה, מתמטיקה, למידת מכונה, שגם כן נמצאות המקורות פתוחים.

שפה נתמכת 

כל דבר שיכול להשתבש ישתבש, ואם אתה משתמש במשהו שלא היית צריך לשלם עליו, קבלת עזרה יכולה להיות אתגר לא קטן. למרבה המזל, לפייתון יש הרבה משתמשים והוא מאוד נפוץ בחוגים אקדמיים ותעשייתיים. ככל ש- Python פופולרית יותר, כך המשתמשים יתרמו מידע על חוויית המשתמש שלהם, ומשמעות הדבר היא שיותר חומר תמיכה זמין ללא עלות. 

אם כן, לסיכום הנקודות הללו, פייתון אינה מורכב מדי לשימוש, המחיר הוא חינמי, ויש מספיק תמיכה שם בחוץ בכדי לוודא שלא תיעצרו עצירות צורמות אם עולה בעיה. המשמעות היא שזה אחד מאותם מקרים נדירים שבהם "אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו" לא תקף.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן