מה זה מפתח Full Stack?

את הקונספט של מפתח Full Stack פגשנו לראשונה לפני כחמש שנים, אבל מה זה בדיוק אומר ומה הערך של יכולות Full Stack בעולם התכנות? האם רכישת היכולות בתחום היא רלוונטית לכל איש מקצוע בענף התכנות? למי מתאים קורס Full Stack? האם הקורס מיועד למתכנתים עצמאיים, או שניתן לבצע הכשרה קבוצתית של צוותי פיתוח בארגונים? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז מה זה מפתח Full Stack?

ובכן, במילים פשוטות, מפתח Full Stack הוא מפתח Web או מהנדס תוכנה, שעובד גם עם הרכיבים הקדמיים (Front end) של אתרים ואפליקציות וגם עם הרכיבים האחוריים (Back end) שלהן. במילים אחרות, מפתחים אלה יודעים להתמודד עם פרויקטים המשלבים בתוכם גם אלמנטים כמו דאטאבייסים ותכנות שרת כדוגמת PHP וגם אלמנטים כמו חוויית משתמש ותכנות לקוח כדוגמת JS ואף להיות מעורבים בשלבי התכנון של פרויקטים כאלה. כדי להיות מסוגלים לבצע את מלאכתם זו, נדרשים מפתחי Full Stack להתמחות בשורה של יכולות בעולם התכנות ובכלל זה:

  • היכרות עם HTML, CSS, Javascript ועוד שפה אחת או יותר של תכנות Backend
  • התמחות בתוכנת שרת אחת לפחות ובכלל זה Ruby, PHP או Python
  • מפתחי Full Stack מסוימים משלימים מעגלי ידע נוספים סביב ניהול פרויקטים, עיצוב ויז'ואל, עיצוב ווב או חוויית משתמש (UX)

 

מה כולל קורס Full Stack ולמי הוא מיועד?

במסגרת קורס Full Stack לומדים המשתתפים את היכולות הנדרשות על מנת להפוך למפתחים Full Stack וזה אומר שיש הרבה חומר ללמוד, הן בתחום של תכנות שרת, הן בתחום של תכנות לקוח והן בתחום של ניהול פרויקטים ופיתוח ווב. בהתאם לכך, קורס זה לא מתאים בדרך כלל לאנשים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם התכנות, אלא לאנשי פיתוח בעלי רקע וניסיון מקצועיים, שאוחזים כבר בידע בתוכנות שונות ובתהליכים תכנות מרכזיים ולמעשה זקוקים להשלמה של מעגלי הידע שלהם על מנת להרחיב את סל היכולות שלכם לרמת Full Stack. בהתאם לתיאור שהצגנו לעיל, במסגרת קורס Full Stack תלמדו לפחות תוכנת Front End אחת, תכנות משולב בשפות Back End, עבודה עם דאטאבייסים וכמובן לימודי JavaScript מתקדמים.

 

האם ניתן להשלים את הקורס במסגרת צוותית?

ככלל, מרבית האנשים המגיעים ללימודי Full Stack הם אנשי פיתוח שכבר עובדים בתחום. היוזמה להשלים את הקורס יכול להיות כמובן של כל מתכנת באופן פרטי, אך לרוב הדרישה מגיעה מצד הארגון והיא מתייחסת לקבוצה של אנשי פיתוח בארגון. במקרה כזה, נדרשת היכולת לעבור את הקורס במסלול צוותי, שנחשב למעשה למסלול הטוב והיעיל ביותר להכשרת צוותי פיתוח. במסגרת מסלול זה, ניתן לבצע התאמה אישית של הקורס לצרכים הספציפיים של הארגון עם דגשים על התוכנות ורכיבי הפיתוח המרכזיים שבהם עוסק הארגון ולהעביר את הקורס בצורה ממוקדת ומרוכזת לצוות הפיתוח של הארגון, ללא משתתפים חיצוניים. יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, כל מפתח ווב בעל רקע וניסיון בתחום, יכול להשלים קורס Full Stack, גם באופן עצמאי.

כפי שאולי כבר הבנתם, העברת Full Stack דורשת רמה מקצועית גבוהה מאוד של סגל המרצים והמדריכים, אנשי פיתוח שמחזיקים במעגלי ידע רחבים בעולם פיתוח התוכנה בכלל ובתחום ה- Full Stack בפרט וגם יודעים לגבש מערכי הדרכה ייעודיים לצוותי פיתוח ארגוניים, אותם יצטרכו להדריך בגובה העיניים. והמסקנה? את הקורס שלכם אתם רוצים להשלים במסגרת מוסד לימודים מומחה ומקצועי, בעל מוניטין בתחום הספציפי של לימודי Full Stack.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן