מה זה Node ולמה כדאי לכם להשתמש בה?

Node.js היא סביבת זמן ריצה חוצה פלטפורמות עם חוט יחיד, קוד פתוח, לבניית יישומי שרת ורשת מהירים וניתנים להרחבה. היא פועלת על מנוע זמן הריצה של V8 JavaScript, והיא משתמשת בארכיטקטורת I/O מונעת אירועים, ללא חסימות, מה שהופך אותה ליעילה ומתאימה ליישומים בזמן אמת.

Node.js אינה שפת תכנות אלא סביבת ריצה המשמשת להפעלת JavaScript מחוץ לדפדפן.

Node.js היא גם לא מסגרת, סביבת הריצה שלה בנויה על גבי שפת תכנות ומסייעת בהפעלת מסגרות בעצמה.

קלה למתחילים

סביבת הריצה Node היא ידידותית ומאוד מומלצת עבור מפתחים מתחילים בפיתוח אתרים. בזכות המדריכים הרבים והקהילה הגדולה, תהליך הלימוד פשוט יותר. 

ניתנת להרחבה

Node.js בהיותו חוט יחיד, מסוגל לטפל במספר עצום של חיבורים בו-זמניים עם תפוקה גבוהה.

מהירות

היכולת שלה לביצוע שרשור ללא חסימות הופך את Node.js למהירה ויעילה אפילו יותר.

חבילות

סביבת הריצה Node מציעה לכם סט ענק של חבילות בקוד פתוח הזמינות לכם, ויכולות לפשט את העבודה שלכם פלאים. במערכת של NPM יש יותר ממיליון חבילות.

ריבוי פלטפורמות

Node מעניקה לכם תמיכה חוצת פלטפורמות, מאפשרת לכם ליצור אתרי SaaS, אפליקציות למחשב ואפילו אפליקציות לנייד.

ניתנת לתחזוקה

Node.js היא בחירה קלה ומעולה למפתחים מכיוון שניתן לנהל את גם את הצד האחורי וגם את הצד הקדמי באמצעות JavaScript כשפה אחת.

אילו יישומים פופולריים עושים שימוש בNode.js כיום?

סביבת הריצה Node משמשת היום ביישומים הפופולריים ביותר שכולנו מכירים כמו: טוויטר, ספוטיפיי, איביי, רדדיט, לינקדאין, גו דדי, נטפליקס ועוד.

בואו נחקור יחד כמה מקרים פופולריים בהם עושים שימוש בNode:

    • צ'אטים בזמן אמת- בשל אופיה האינכרוני עם חוט יחיד, Node.js מתאימה לעיבוד תקשורת בזמן אמת. היא מעולה עבור בניית צ'אטבוטים, והיא גם מקלה באופן משמעותי על בניית תכונות צ'אט נוספות כמו צ'אט מרובה משתתפים והתראות.
    • הזרמת נתונים- חברות כמו Netflix משתמשות ב-Node.js למטרות סטרימינג. זה נובע בעיקר מהיותה של Node.js קלה ומהירה, חוץ מזה Node.js מספק ממשק API מקורי לסטרימינג. זרמים אלה מאפשרים למשתמשים להעביר בקשות זה לזה, וכתוצאה מכך הנתונים מוזרמים ישירות ליעד הסופי שלהם.
  • יישומי עמוד בודד מורכבים (SPAs) – ב-SPAs כל היישום נטען בעמוד בודד, מה שזה אומר בדרך כלל זה שיש כמה בקשות ברקע עבור רכיבים ספציפיים. ניתן לטפל בזה בזכות לולאת האירועים שלה מכיוון שהיא יודעת לעבד בקשות ללא חסימות.
  • ניתנת לשימוש חוזר – JavaScript היא שפת תכנות נפוצה המשמשת לכתיבת קודים גם של הצד האחורי וגם של הצד הקדמי בעזרת מסגרות כמו Express.js ו- Meteor.js. ניתן לעשות שימוש חוזר במספר רכיבים בין הצד האחורי לצד הקדמי. 
  • קהילה ענקית – לסביבת הריצה ישנה קהילה מקוונת משעשעת המשפפיעה על המהירות של מחזורי הפיתוח באופן מוצלח. כאשר מפתחים נתקלים בבעיה, רוב הסיכויים שמישהו בקהילה כבר פתר אותה ושיתף את הפתרון שלו. 

לסיום

Node.js היא לא שפת תכנות והיא גם לא מסגרת, היא סביבת ריצה המספקת יתרונות רבים ומגוונים עבור מפתחים בכל העולם. בזכות הקהילה הגדולה שלה תוכלו להנות מפתרונות לבעיות ששיתפו חברי הקהילה שנתקלו בזה קודם, תהנו מסביבת ריצה מהירה, נגישה, חוצת פלטרפורומות ורב תכליתית להפליא.

אם אתם מתלבטים האם כדאי לכם ללמוד את סביבת הריצה הפופולרית הזאת, עליכם לשקול זאת לחיוב, כי סל הכישורים שלכם יתרחב באופן משמעותי ויעיל במיוחד.

 

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן