מה נדרש ממפתחי Full Stack ?

?

מה נדרש ממפתחי Full Stack ?

 

מפתחי Full Stack צריכים קודם כל לאהוב לתכנת. הם צריכים לאהוב לקחת רעיון ולממש אותו ע״י אתר אינטרנט או אפליקציה למובייל. בנוסף, הם נדרשים לחשיבה מחוץ לקופסה, שכן האתגרים בפיתוח אתר Web יכולים להיות מורכבים ככל שהדרישות של הלקוחות גדולים יותר שכן האתר נדרש להיות מהיר, זמין וברור לכל משתמש בו.

נהוג לחשוב שרק בעלי תואר ראשון במדעי המחשב יכולים להיות מפתחי Full Stack אולם הדבר הזה אינו נכון, שכן מפתחי Full Stack לא נדרשים לידע מתמטי ר , לא ללימודי פיזיקה ולא לשום קורס במדעים מדוייקים שנלמד באקדמיה. הם נדרשים לנחישות שכן לימודי ה Web לעיתים אינם פשוטים, נדרשים ליכולת ללמוד ולחקור בעצמם נושאים שאינם מכירים, לדוגמה : אם את צד ה Front End הם מפתחים באנגולר, הם צריכים לדעת כיצד הוא משתלב עם שאר חלקי המערכת.

בנוסף, מפתחי ה Full Stack נדרשים בכל כמה שנים להתעדכן בטכנולוגיות החדישות ביותר כדי להישאר מעודכנים ורלוונטיים בתעשיה.

 

מה בדיוק מפתחי ה Full Stack מפתחים?

מפתחים אלו משוייכים לקטגוריית האינטרנט. הם מפתחים אתרי אינטרנט, בעיקר מסחריים, עבור גופים שונים וחברות שונות. לפיכך, הם אמורים לשלוט בכל המרכיבים של אתר Web : החל מהעיצוב שלו, דרך הלוגיקות של שכבת האפליקציה, ועד חיבור למסדי הנתונים שם נשמר על המידע הרלוונטי לאתר.

בנוסף, הם נדרשים לפתח ממשים למערכות חיצוניות, שכן הרבה אתרים מושכים מידע ממערכות אחרות וכן מעבירות מידע למערכות חיצוניות ( אתרי Web או Web Services).

מפתחי Full Stack הם למעשה שילוב של מפתחי Front End ומפתחי Back End. בשכבת ה Front End הם נדרשים  לפיתוח ממשק המשתמש, בדרך כלל בספריות אנגולר או ריאקט. ובתור מפתחי Back End הם נדרשים לפתח את כל שכבת השירותים, בדרך כלל על גבי Node.JS או Java.

לבסוף, הם אמורים לדעת להתחבר למסד הנתונים של האתר כדי לשלוח אליו את המידע או להביא את המידע משם.

 

איך ניתן לקבל את ההכשרה ?

יניב ארד, מבכירי המדריכים בארץ לקורסי Web, מעניק קורס Full Stack בן 3 חודשים לבעלי רקע בפיתוח. יניב מלמד אותם את השפת העיקרית הנדרשת ממפתחי Full Stack שהיא Java Script. הם מתחילים מנושאים מתקדמים ב Java Script, לומדים לעומק את ספריית אנגולר או ריאקט, לומדים לממש את צד השרת על גבי Node בשילוב של Express וכמובן -את כל האכרכיטקטורה הנדרשת ממערכת Web.  כחלק מההכשרה שלהם, יניב ארד מלווה אותם בבניית מספר פרוייקטים הן בצד ה Front End והן בצד ה Back End. בסוף הקורס עושים פרוייקט מסכם ב Full Stack שמביא לידי ביטוי את כל הידע שצברו הקורס ומקנה להם את הנסיון הדרוש להשתלב בתעשייה במפתחי Full Stack כבר מהיום הראשון. בעבודה, עם הנסיון, הם כמובן מעמיקים את הידע שלהם עם כלים נוספים.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן