פיתוח קריירה בתחום ההייטק ללא תואר ראשון

אחד מהתחומים המבוקשים ביותר כיום בשוק העבודה הוא תחום הייטק. הסיבות לכך הן רבות – משכורות מכובדות, בונוסים גבוהים, סביבת עבודה איכותית, השקעה רבה בנוחות העובדים וכמובן גם בגלל שמדובר במקצוע גדוש אתגרים מעניינים. משוחררים טריים זה עתה סיימו את שירת החובה בצבא תוהים בנוגע לפיתוח קריירה מצליחה, כאשר השאיפה היא להתמקצע בתחום המחשבים.

ללימודים אלו יש מגוון תחומים, כאשר לרוב מדובר על לימודים בתחום פיתוח התוכנה. לימודים בתחום זה עוסקים בנישה טכנית יותר, כיוון שהתלמידים לומדים כיצד לכתוב קוד בשפות תוכנה שונות כמו JAVA, HTML, Python ועוד. ניתן למצוא מוסדות לימוד אקדמיים המציעים לימודי פיתוח תוכנה לסטודנטים מתחילים, בנוסף על בתי ספר מקצועיים המאפשרים להתמקצע בתחום ללא צורך בהוצאת תואר אקדמי.

מהם החסרונות בלימודי תואר ראשון בתחום התוכנה?

לימודי תואר ראשון בתחום המחשבים ופיתוח התוכנה מוגדרים במוסדות אקדמיים כלימודי מדעי המחשב או הנדסת תוכנה. לימודים אלו מקיפים ביותר, ולכן משך זמן הלימודים הדרוש להוצאת התואר נפרש על גבי ארבע שנים לפחות. לימודים במוסד אקדמי עוסקים במהלך השנה הראשונה בחומר תיאורטי לרוב, כך שהתלמידים יוכלו להתנסות באופן מעשי בכתיבת קוד רק בשנה השנייה או השלישית ללימודיהם.

נוסף על כך, דרישות הקבלה לתחום לימודים זה הינן גבוהות כיוון שמדובר על לימודים במסגרת אקדמית. לרוב תנאי הקבלה הבסיסיים יהיו פסיכומטרי גבוה, יחד עם תעודת בגרות בציון משוקלל גבוה כאשר מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית נלמדו ב-4 יח"ל לפחות.

מהם היתרונות של לימודי תעודה בפיתוח תוכנה?

משך הזמן הממושך של לימודי תואר ראשון, יחד עם תנאי קבלה גבוהים, עלול למנוע ממתעניינים רבים לעסוק בתחום ההייטק. משום כך קיימת אפשרות ללמוד את תחום פיתוח התוכנה גם באמצעות לימוד תעודה, שאינם מתקיימים במסגרת אקדמית אך מעניקים את תנאי הלימוד הטובים ביותר בהתאם להעדפתו של התלמיד.

כך לדוגמה תלמיד המעוניין להיכנס לתחום ההייטק וללמוד כיצד לפתח אפליקציות ולבנות אתרים בדפדפן, יוכל לעשות זאת באמצעות קורס Java Script מקיף ייעודי למתחילים חסרי רקע בתכנות. באמצעות קורסים בתחום פיתוח התוכנה, אנשים חסרי ניסיון בתחום יוכלו ללמוד כיצד לכתוב קוד באופן מעשי, ולהתמקצע בשפת תכנות אחת בכל פעם, וללא צורך בלמידה כללית ומעשית של שפות תוכנה רבות.

לימודים מעשיים ופרקטיים

כדי להצליח בתחום ההייטק ולפתח קריירה יציבה ומבוססת, מומלץ לבחור קורס המציע לימודים מעשיים לצד תרגול פרקטי במהלך כל השיעורים. כיוון שקורסי פיתוח תוכנה עוסקים בכתיבת שורות קוד, הדרך האידיאלית ללמוד את התחום ולהתמקצע באופן איכותי היא באמצעות קורס המועבר על ידי מרצה מנוסה, המאפשר לתלמידים תרגול מתמיד באופן שוטף. הודות לכך התלמידים יוכלו לרכוש כלים מעשיים לצעדיהם הראשונים בתחילת הקריירה, וכך ידעו כיצד להתמודד עם מכשולים ובעיות לאורך הדרך.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן