קורסים בתחום Data Analysis

כמות המידע בעולם מתפוצצת בשנים האחרונות, חברות האינטרנט הגדולות אוספות כמויות עצומות של מידע בכל רגע, כאשר כל פוסט בפייסבוק, סרטון ביוטיוב ותגובה בטוויטר מתועדים לטובת אינטרסים כלכליים של החברות הללו, האנשים שמנתחים את המידע הם מומחי דאטא והדרך הטובה ביותר להפוך לכזה הוא ללמוד קורס Data Analysis

מה עושה איש דאטא?

התפקיד המרכזי של איש הדאטא ואיש ה- Data Science הוא לנתח מידע שמצטבר במאגרי נתונים ענקיים כדי להפיק מהם מידע חשוב ומשמעותי לחברה שבה הוא עובד, חברות גדולות צוברות בשרתים שלהן כמות אסטרונומית של נתונים, שפעמים רבות מדי נותר שם מבלי שהוא מנוצל באופן מיטבי.

בגדול, תפקידו של איש הדאטא הוא להפוך מידע לידע ולסייע למקבלי ההחלטות בחברה לשפר את אסטרטגיית הפיתוח, הפרסום וההשקעות שלהם בצורה שתתבסס על המידע שהם אוספים מהעולם החיצון ולא על סמך על תחושות בטן של מקבלי ההחלטות ועוזריהם.

כדי להדגים את תפקידו של איש Data Analysis נשתמש בדוגמה, נניח שחברה מסוימת מוכרת מקרר חכם למטבח, המקרר מחזיק במידע לגבי תכולתו ולגבי המיקום שלו, מחקר נכון יכול לעזור לחברה להתאים את המוצרים שלהם לצרכנים, לראות כמה זמן המקרר מלא לגמרי, האם יש צורך במקריים גדולים יותר או אולי שיהיה חכם להציע מקררים קטנים יותר, בנוסף החברה תוכל לבצע שיתופי פעולה עם סופרים קמעונאים בתחום המזון ולהציע פרסומות כאשר מוצר מסוים אוזל.

קורסים בתחום Data Analysis

יש ברחבי הרשת קורסים רבים בתחום הביג דאטא, הבעיה היא שחלק גדול מהם לא מציע לתלמיד את הידע הדרוש לו כי להיכנס לשוק ולהתפרנס מהלימודים שלו, בעיתיים במיוחד הם הקורסים המקוונים שמציעים לתלמידים קורס במחיר זול יחסית ובלוח זמנים גמיש, לאור העובדה שאין מורה וכיתה שצריך להגיע אליהם כדי ללמוד את החומר הדרוש.

אולם לקורסים האלו יש חסרונות רבים, בעיקר בכל הנוגע להיקף הידע  שעובר בהם, התנסות מעשית בחומר הנלמד וכן ביכולת לשאול שאלות הנגועות להבנה של החומר ושאלות מעבר לחומר הנלמד, תלמידים רבים שעושים את הקורסים הללו לא יכולים לממש בסופו את החומר שמועבר.

לכן ההמלצה היא לא להחליף את הקורסים הקלאסיים וללמוד Data Analysis רק אצל מקומות מוסמכים ומוסדרים, שכן בסופו של דבר אין תחליף לאינטראקציה אנושית ובלתי אמצעית עם המורים ועם סגל ההוראה.

אז איפה כדאי ללמוד Data Analysis?

ההמלצה שלנו היא ללמוד את התואר בבית התוכנה של יניב ארד, בקורס עובר בשפת התכנות Python, בבית התוכנה עברו אלפי תלמידים מרוצים שהצליחו להשתלב בתעשיית ההייטק בסיום הקורס, הקורס יספק לתלמידים את כל הידע הדרוש כדי להשתלב בחברות המובילות במשק ולהתחיל לעבוד בתחום ה- Data Analysis

אורכו של הקורס הוא שבוע אחד והוא מועבר בצורה אינטנסיבית במיוחד, כ-8 שעות מדי יום, מה שמאפשר לתלמידים לספוג את כל הידע התיאורטי הדרוש ומצד שני גם ההתנסות בעבודה מעשית.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן