קורס Full Stack לאנשי פיתוח

 

מרבית אנשי הפיתוח העובדים היום בענף התוכנה הגיעו לתחום זה לאחר שהשלימו לימודי תעודה בתחום מאוד ספציפי ועל בסיסו גם התקבלו למקום עבודתם. אלא שתפיסת הפיתוח בארגונים העוסקים בפיתוח ווב ומובייל כיום, הולכת ומתרחבת לכיוון של חבילת ערך מקיפה מקצה לקצה, כלומר מהקצה הקיצוני ביותר של צד הלקוח ועד הקצה הקיצוני ביותר של צד השרת. מבחינת השלמת הידע והיכולות המקצועיות של אנשי הפיתוח בארגונים כאלה, הצורך הוא ברור: להשלים את היכולות הנדרשות מעבר למקצוע הליבה בו מחזיק כל מפתח, בכדי ליצור סט שלם של תחומי ידע, המאפשרים לכל מפתח לעסוק בכל שלב ובכל חלק של כל פרויקט המבוצע על ידי הארגון. הלכה למעשה מדובר בצורך להשלים קורס Full Stack והשאלה היא מה לומדים במסגרת קורס כזה?

 

לימודי Full Stack לציבור הרחב ולאנשי פיתוח

תחילה, יש להבדיל בין לימודי Full Stack המיועדים לציבור הרחב ובין אלו המיועדים למפתחים בעלי רקע וניסיון בעולם פיתוח התוכנה. במקרה הראשון, נדרש הקורס לכלול שורה ארוכה של נושאים עם צלילה לעומק של כל נושא, החל מהיסודות והמבואות הבסיסיים ביותר. קורס Full Stack בפורמט הזה יכול להימשך חודשים ארוכים מאוד וגם להיות מועבר ברמה שאינה תואמת את הרמה הדרושה למפתח פעיל. מן הצד השני, קורס המיועד למפתחים בעלי רקע, מפתחים המגיעים עם ידע מקיף בעולם התכנות, עם ניסיון בתכנות ומעורבות בפרויקטים של פיתוח תוכנה וכמובן עם ידע מקצועי, לפחות בשפת תכנות אחת בארכיטקטורת שרת או לקוח. במסגרת קורס Full Stack המיועד לאנשי פיתוח כאלה, ניתן להשלים את הידע הנדרש בהליך תמציתי הרבה יותר, שאורך מספר שבועות, מדבר ברמה המקצועית המתאימה למשתתפים ולרוב גם מתמקד בפלטפורמות הטובות ביותר והחיוניות ביותר בענף פיתוח התוכנה.

 

מה תלמדו במסגרת לימודי Full Stack?

ובכן, לימודי Full Stack אינם נבנים על בסיס נקודת המוצא של כל משתתף בקורס, אלא על בסיס נקודת הסיום אליה צריכים להגיע כלל המשתתפים. במילים אחרות, בקורס כזה יהיו מפתחים שמגיעים עם ניסיון וידע בארכיטקטורת לקוח וידע בשפות JS, HTML, CSS, פיתוח UX, ויז'ואל דיזיין וכן הלאה ולצידם מפתחים שמגיעים עם ניסיון וידע בארכיטקטורת שרת וידע בשפות PHP, Python, הקמה וניהול של דאטאבייסים וכן הלאה. קורס Full Stack יכלול בתוכו בדרך כלל פלטפורמה או שתיים, שפה או שתיים מכל ארכיטקטורה, לימודי דאטאבייס ולעיתים גם אלמנטים של ניהול פרויקט. זה אומר שבחלק מהקורס הידע יהיה עבורכם חדש מאוד ולא מוכר ובחלק אחר שלו תוכלו לשחות כמו דגים בים, הכל בהתאם לידע המקצועי וניסיון הפיתוח שאיתו אתם מגיעים לקורס.

 

האם אתם בכלל צריכים את זה?

ובכן, אם אתם עוסקים בפיתוח ווב ומובייל התשובה היא כן. אם אתם עוסקים בתחום הזה כמפתחים עצמאיים התשובה היא כן בכל מחיר ואם אתם עוסקים בתחום הזה כאנשי פיתוח בארגון פיתוח תוכנה, התשובה היא כן בכפוף לצרכי הארגון. ככלל, לקוחות הנעזרים בשירותי פיתוח תוכנה מצפים לקבל מספק השירות מענה כולל מקצה לקצה תחת קורת גג אחת ולכן כמפתחים עצמאיים, אתם חייבים להחזיק ביכולות Full Stack על מנת להציע חבילת ערך תחרותית. אם אתם עובדים כמפתחים בארגון תוכנה, זה פחות נוגע לכם אבל זה בהחלט נוגע לארגון עצמו, שגם הוא זקוק ליכולות הללו בכדי לשמר ולפתח את היכולות התחרותיות שלו. במקרה כזה, סביר להניח שתישלחו להשלמת קורס Full Stack במסלול ארגוני שבו ישתתף כל צוות הפיתוח של הארגון בצורה מרוכזת.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן