פיתוח תוכנה – האם זה מתאים גם לך?

מפתחי תוכנה מתכננים, מעצבים ובונים תוכנות מחשב, חלקם מפתחים יישומים חדשים המיועדים לשימוש בנייד או במחשב השולחני ובמסגרת עבודתם הם מזהים את צרכי המשתמשים, בונים תוכנות מתאימות, בודקים תוכנות חדשות ומבצעים בהן שיפורים. מפתחי תוכנה עובדים לרוב בצמוד למתכנתי מחשב והם ממלאים תפקידים מכריעים במערכות המחשוב, הייצור, הכספים ופרסום התוכנות.

האם קורס פיתוח תכנה מתאים לכל אחד? המדריך הבא יסייע לך לבחון האם קורס פיתוח תוכנה מתאים עבורך כצעד ראשון לקראת קריירה עתידית כמפתחי תוכנה, מבחינת המשימות היומיומיות המאפיינות את עבודתם של מפתחי תכנה והצפי למציאת משרה מתאימה לאחר סיום הלימודים.

מה עושה למעשה מפתח תוכנה?

מהן המשימות העיקריות אשר מבצעים מפתחי תוכנה בשגרת עבודתם?

  1. הם משתמשים בכלי debugging כדי לזהות קודים שגויים בשלבי הפיתוח השונים, לתקן, לכתוב ולהסיר שגיאות מהתוכנה ((debug עבור האפליקציות של הלקוחות המזמינים.
  2. הם מתעדים ובודקים תוכנת לקוח וכותבים קוד ליצירת אפליקציות:
    • כאלה שאמורות לעמוד ברשות עצמן.
    • או כאלה שמטרתן להעצים את הגישה לשרתים ולשירותים.
  3. מפתחי תוכנה עובדים בדרך כלל בסביבה משרדית-טכנולוגית ורבים מהם משמשים גם כמומחים בתחום טכנולוגיית המידע, בנוסף לתפקידם כמפתחי התוכנה בחברה עצמה.

אפשרויות התעסוקה

בשנים האחרונות מפתחי תוכנה מקצועיים נחשבים לאנשי המקצוע הטכנולוגיים המבוקשים ביותר בכוח העבודה,  לצד בוגרי קורסים ולימודי הנדסת ביוטכנולוגיה, כאשר הביקוש בתחום גובר והולך, מה שמניב שכר גבוה עבור רבים מאלה שעוסקים בתחום ויכול להבטיח קריירה משגשגת לאורך שנים. עם זאת, פיתוח תוכנה הוא תחום דינמי אשר בו שפות תכנות, מסגרות וטכנולוגיות חדשות עשויות לפרוח או לדעוך בתוך שנים ספורות וצרכי התפקיד משתנים כל הזמן וכך דינמיקת התעסוקה בתחום.

מדוע יש ביקוש מוגבר למפתחי תוכנה?

בעידן המודרני של ימנו, כמעט כל חברה גדולה או מיזם חדשני הופכים טכנולוגיים במידה כזו או אחרת, עם פרויקטים שהומרו לדיגיטליים ברוב התעשיות על מנת שיוכלו להבטיח פעילות מקוונת לאורך זמן. המשמעות היא שחברות רבות מחפשות אנשי מקצוע שיכולים להחיות ולתחזק פרויקטים ויישומונים דיגיטליים רבים והביקוש למפתחי תוכנה מקצועיים זינק משמעותית בשנים האחרונות.

לפי מגזין CIO (Chief Information Officer) בין עשרת המשרות המבוקשות ביותר לשנת 2021 ניתן למצוא:

  1. אנליסטים של תכנות ואפליקציות.
  2. מתכנתים.
  3. מפתחי אפליקציות סלולריות.
  4. מפתחי תוכנה.
  5. ומהנדסי DevOps – גישה חדשה של DevOps [ Dev = Development ו-Ops = Operation], המביאה לשיתוף פעולה בין צוות המפתחים לצוות המבצעים, מתוך מטרה להשיג את היעדים שהציבה החברה.

הצפי הוא שמשרות מפתחי תוכנה יגדלו עד לשנת 2029 ב-22%. בין היתר הגידול במסחר האלקטרוני שהלך והתרחב בתקופת הקורונה, ככל שעסקים עברו מקניות פנים אל פנים לקניות אינטרנטיות, גרם לדרישה גבוהה גם למפתחי אתרים ברשת ששכרם עלה ב-4.9% ובאופן דומה חלה עלייה של 1.9% בשכרם של מפתחי תוכנה.

 

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן