האם אפשר ללמוד Machine Learning ללא ידע מקדים?

ככל שהבינה המלאכותית חולשת על עוד ועוד מרכיבים בחיינו, הביקוש למהנדסי למידת מכונה זינק באופן מרקיע שחקים. כדי ללמוד Machine Learning עליכם להיות בעלי ידע מקדים וכישורים מסוימים כדי להצליח בלימודים, ולהפוך למקצוענים. 

במאמר הבא נשפוך אור על Machine Learning, ואיזה כישורים תצטרכו כדי ללמוד את זה?

הנדסת Machine Learning היא אבן היסוד של בינה מלאכותית. בלעדיה, אלגוריתמים המשמשים את יוטיוב, אמזון ונטפליקס, טכנולוגיות הכוללות זיהוי פנים או קול, ורבות מהמערכות האוטומטיות המפעילות את המוצרים והשירותים שבהם אנחנו עושים שימוש ביום יום – לא יעבדו.

למידת מכונה דורשת מיומנויות רבות, וידע נרחב בגלל האופי הרב תחומי של התפקיד. מהנדסי Machine Learning חייבים להיות בקיאים ובעלי מיומנויות מדעיות בסיסיות כמו: הבנת מבני נתונים ומודולים של נתונים, שיטות ניתוח כמותי, בניית צינורות נתונים וסטטיסטיקה, תוך שהם בעלי ידע ביסודות מדעי המחשב וכישורי הנדסת תוכנה כמו: שליטה בשפות תכנות ויכולות תכנות ופתרון בעיות.

מיומנויות טכניות נדרשות למהנדסי Machine Learning

הנדסת למידת מכונה משלבת בתוכה את העקרונות של הנדסת תוכנה בשילוב ידע אנליטי ומדעי נתונים, על מנת להפוך מודל של Machine Learning ישים עבור תוכנה ועבור בני אדם. משמעות הדבר היא שמהנדסי מידת מכונה צריכים להיות בעלי שורה של מיומנויות המתפרשות גם על מדעי הנתונים וגם על הנדסת תוכנה.

כישורי הנדסת תוכנה

חלק מהיסודות של מדעי המחשב שהנדסת Machine Learning מסתמכת עליהם כוללים: כתיבת אלגוריתמים, מיין וביצוע אופטימיזציה, היכרות עם אלגוריתמים, הבנת מבני נתונים כמו: תורים, גרפים, עצים ומערכים רב ממדיים, הבנה ויכולות חישוב מורכבות, ידע במבנה האינטרנט.

חלק מהיסודות של מדעי הנתונים שעליהם מסתמכים מהנדסי Machine Learning כוללים היכרות עם שפות תכנות כמו: Python, SQL ו-Java, מודל נתונים, מיומנויות במתמטיקה, הסתברות וסטטיסטיקה, ויכולות פיתוח אסטרטגיית הערכה עבור מודלים ואלגוריתמים חזותיים. 

בעוד שהנדסת מכונה בבסיסה היא עבודה טכנית, מיומנויות תקשורת, פתרון בעיות, ניהול זמן ויכולות עבודה בצוות הן אלה שיובילו לפרוייקט מוצלח.

ידע בתחום

על מנת לעצב ולפתח תוכנה הפועלת בעצמה ולייעל פתרונות המשמשים עסקים ולקוחות, מהנדסי למידת מכונה צריכים להבין גם את הצרכים של העסק וגם את סוגי הבעיות שהם עתידים לפתור. ללא ידע בתחום, ההמלצות של מהנדס Machine Learning עשויות להיות חסרות דיוק והוא עשוי להתעלם מתכונות שימושיות בעבודתו.

רוב תפקידי הנדסת למידת מכונה דורשים ממועמד להיות בעל בתואר ראשון לפחות באחד מהתחומים: מדעי המחשב, מתמטיקה או סטטיסטיקה, וחלקם דורשים תואר שני.

כישורי תקשורת

מהנדסי Machine Learning עובדים לרוב כחלק מצוות או בשיתוף עם מדעני מידע ואנליסטים, מהנדסי תוכנה, צוותי שיווק וצוותי מוצר, כך שהיכולת לתקשר באופן ברור ונגיש לבעלי העניין את היעדים של הפרויקט, לוחות הזמנים והציפיות הם מרכיב מכריע וחשוב של העבודה.

כישורי פתרון בעיות וניהול זמן

כישורי פתרון בעיות הינם חיוניים עבור מהנדסי תוכנה בכלל ומהנדסי למידת מכונה בפרט. Machine Learning מתמקדת בפתרון אתגרים בזמן אמת, כך שהיכולת לחשוב בצורה ביקורתית ויצירתית על נושאים שעולים, ולפתח פתרונות הינה מיומנות בסיסית נדרשת.

בנוסך לכך, על מהנדס לימודי מכונה להיות בעל יכולות ניהול זמן על מנת שיוכל לעבור בין המשימות השונות, ולנהל נכון זמן עבור: ביצוע מחקר, ארגון ותכנון פרוייקטים, עיצוב תוכנות וביצוע בדיקות קפדניות.

כישורי עבודה בצוות

מהנדסי למידת מכונה נמצאים לעתים קרובות במרכז של יוזמות בינה מלאכותית בארגון, ולכן הם עובדים עם מדעני נתונים, מהנדסי תוכנה, משווקים, מעצבי ומנהלי מוצר ובודקים. היכולת לשתף פעולה עם אחרים ולתרום לסביבת עבודה תומכת היא מיומנות שמנהלים רבים מחפשים במהנדס Machine Learning.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן