בחרת בהסבה להייטק...מה עכשיו?

אז החלטתם לעשות הסבה להייטק – לאן מכאן?

 


עשיתם את זה. חשבתם רבות, התלבטתם עם המעגלים סביבכם, הבנתם את המחירים שבדרך ואתם נחושים לעשות הסבה ממשרות השיווק בהן עסקתם בשנים האחרונות לתפקיד טכנולוגי בתעשיית ההייטק. אז…במה בוחרים ללמוד ולהתמקצע?

 

כמובן שיש תחומים רבים ותפקידים מאוד מגוונים. בפוסט זה אפרט רק מקצת מהמגמות היותר החמות כיום בתעשיית ההייטק.

 

פיתוח תוכנה

אולי התחום שהכי מזוהה עם תעשיית ההייטק. רוב אנשי ההייטק הם מפתחי תוכנה (תוכניתנים). זהו גם התחום אותו ניתן ללמוד ואיתו ניתן להשתלב בזמן הקצר ביותר. מפתחי תוכנה מקבלים איפיון של מערכת (תיאור תהליכים עסקיים) ואמורים ליצור ״יש מאין״ את אותה מערכת מחשב שיודעת לממש את הצרכים העסקיים. כמובן שתצטרכו ללמוד תכנות באחת מהשפות הנפוצות והמבוקשות ( Java, Python, Scala ועוד). סוגי התפקידים מאוד מגוונים: החל מפיתוח תוכנה לצ׳יפים בתעשיית החומרה, דרך פיתוח פרוטוקלי תקשורת ועד פיתוח מערכות אינטרנט.

פיתוח תוכנה היא סוג של אומנות – אומנות היצירה מאפס לכדי מוצר תוכנה שייתכן, רק ייתכן וישנה יום אחד את העולם.

כדי ללמוד תוכנה אין צורך בתואר ראשון או בהצטיינות במקצועות המדעים המדויקים. זה באמת די פשוט ללמוד לתכנת. עם הזמן, תרכשו את הנסיון ותרחיבו את הידע.

 

אבטחת מידע וסייבר

אלא אם גרנו במערה ב 20 שנים האחרונות, כולנו היום ״חיים״ באינטרנט: האתרים בהם אנו גולשים, האפליקציות בהן משתמשים במכשירים הניידים, הרשתות החברתיות בהן עברנו לגור.

ככל שיותר שירותים עוברים לאינטרנט, יש יותר ויותר צורך לאבטח ולהגן על אותם נכסים מפני מתקפות דיגיטליות של גורמים שכל מטרתם היא להזיק (עד כדי תשלום כופר).

בלימודי אבטחת מידע וסייבר לומדים כיצד חושב ה״תוקף״ וכיצד להגן מפניו. מדובר בלימודים טכניים העוסקים במערכות הפעלה, רשתות תקשורת, פרוטוקולים וכלים ייעודיים.

גם כאן נדרש לתכנת (לדוגמה בשפת Python), אם כי ברמה בסיסית. וכמעט כל אחד יכול לקבל הכשרה מסוג זה. 

 

בינה מלאכותית

 

אולי התחום הכי חם כיום. בינה מלאכותית הוא תחום בו אנו נדרשים לפתח במחשבים יכולת ״דמוי״ אנושית והיישומים לזה מקיפים את כולנו ביום יום: החל מחזון המכוניות האטונומיות, דרך עיבוד תמונות וזיהוי אובייקטים, המרות טקסט לקול וההפך ועוד. אחד התפקידים הבולטים בתחום הבינה מלאכותית הוא מדען הנתונים: גורם היודע לנתח מידע, לזהות תבניות ולבנות מודלים לחיזוי העתיד על סמך פרמטרים שונים (Machine Learning).

תחום זה קשה יותר ללימוד. נדרשים לידע מתמטי, לנושאים רבים בסטטיסטיקה, ניתוח ועיבוד נתונים וכמובן – לימוד שפת תכנות (בדרך כלל Python) למימוש כל התוכניות והמודלים.

רוב רובם של עוסקי מלאכה זו הינם בוגרי תארים במדעים מדוייקים (חלקם בתארים מתקדמים), אך ניתן לקבל הכשרה ייעודית גם אם לא למדנו באקדמיה. כמובן שנדרשות מאיתנו יכולות אנליטיות, אהבה לעבודה עם Data ולא מעט נחישות בדרך למטרה.

 

לסיכום, זכרו שבכל דרך בה תבחרו, תידרשו לנחישות, להתמודדות עם אתגרים (לא פשוט לעשות הסבה באמצע החיים), אבל כן…בסוף הדרך יש בשורה אמיתית. והיא יכולה לשנות לא מעט אספקטים בחייכם.

מאמרים נוספים

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן