הסבת אנשי Web לפיתוח Full Stack

הסבת אנשי Web לפיתוח Full Stack

במאמרים הקודמים תארתי המצפה לכל מי שרוצה לעשות הסבה לפיתוח Full Stack: החל מאנשים ללא רקע בפיתוח ועד למפתחי תוכנה (עם רקע) שרוצים לעשות הסבה לתחום ה Web בכלל ול Full Stack בפרט.

 

במאמר הזה אתמקד בקהל יעד קצת שונה: אנשים שכבר נמצאים בתעשייה אך לא כמפתחים. מדובר על אנשי מקצוע שכבר חיים את התחום (בעיקר בתעשיית ההייטק), בין אם מעצבים גרפיים, ניהול אתרים, שיווק דיגיטלי וכו׳. אנשים אלו חיים את עולם ה Web ביום יום, הם אינם מגיעים מעולם הפיתוח ולכן אינם יכולים לפתח מערכות מבוססות Full Stack.

 

מה נדרש כדי להפוך למפתח Full Stack ?

אנשים אלו חיים את האינטרנט ביום יום, אך כל אחד מגיע עם רקע שונה ותנאי פתיחה אחרים למסלול ההכשרה. ניקח לדוגמה מעצבים גרפיים: אנשים אלו עוסקים רוב היום בעולם ה Front End (ממשק המשתמש): בין אם מדובר על עיצוב באנרים, דפי נחיתה, עיצוב אתרים: הם מתעסקים ב UI הכולל בניית HTML, עיצובו ולפעמים אפילו Java Script בסיסי ביותר. 

 

מצד שני, לא יהיה מנוס מהדרך הארוכה של לימוד כל מקצועות התכנות: החל מהיסודות, תכנות מונחה עצמים, עבודה מול מסדי נתונים, וכמובן, להתמחות בסוף בטכנולוגיות העיקריות הן בצד ה Front End (כגון React או Angular) והן בצד השרת (כגון Node.JS או Python). למעשה, מלבד יסודות פיתוח ה Web(שמשך ההכשרה לו הוא בין 3-4 ימים), לא נחסך מהם שום נושא לימוד הנדרש מאנשים חסרי רקע בפיתוח ושאינם מעולם ה Web.

 

האתגרים במעבר לפיתוח Full Stack

כמובן שהאתגר הגדול ביותר לאנשים אלו זה הקפיצה לעולם התכנות. לקחת אנשים שמורגלים ליצור תוצרים ויזואליים שעובדים לפעמים על הרגש ולהכניס אלמנטים לוגיים ומחשבתיים ולפעמים מאתגרים מאוד – כאן טמון המחסום הגדול. אלו שיצליחו לעבור אותו – יוכלו להיות מפתחי Full Stack

 

אתגר נוסף בהם הם עלולים להיתקל הוא סביבת עבודה שונה מהרגיל: בעוד שמעצבים גרפיים די עצמאיים בעבודתם ואולי חלק מצוות קטן מאוד, כאן הם יכולים למצוא את עצמם כחלק מצוות גדול העובד על מוצר מסוים, בו התוצרים שלהם (ובוודאי הטעויות שלהם) עלולים להשפיע (ואף לעכב) את התוצרים של חבריהם לצוות או של צוותי פיתוח אחרים.

 

אתגר נוסף אליו יצטרכו להתרגל (במידה והם יעבדו כאנשי פיתוח בחברות מוצר) הוא לוחות זמנים צפופים, הבאים לידי ביטוי לא אחת בלילות ארוכים.

 

בצד כל זה, חלק גדול מהם יכול ממש להתאהב בתחום, שכן יצירת מוצר תוכנה יש מאין הוא סוג של אומנות, והסיפוק מהתהליך וההגשמה העצמית בהחלט יכולים להיות זרז בקבלת החלטה שכזאת על הסבת מקצוע. וכמובן, השכר שכנראה ישתדרג משמעותית, גם אם לא בשנה הראשונה אבל בהחלט עם קצת סבלנות, הם יוכלו לשפר משמעותית את רמת חייהם.

 

לסיכום, כמו כל החלטה על הסבת מקצוע, דרושה תעוזה כלשהי, אך דווקא מאנשים החיים את עולם ה Web יותר קל לצפות שחלקם ירצו ״לקפוץ״ לשלב הבא בקריירה שלהם ולאתגר את עצמם אולי יותר בעבודת היום יום עם תגמול יאה לצידו.

 

מאמרים נוספים

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן