חולמים על קריירה בהייטק? הכירו את Full Stack

אחד התפקידים הנחשקים והנדרשים ביותר בשוק ההייטק הישראלי בפרט, והעולמי בכלל הוא מפתח Full Stack. אחת הסיבות המרכזיות לביקוש הגדול היא העובדה שמפתח  Full Stack בקיא ומכיר את כל תהליך הפיתוח ומבצע תפקיד שבעבר ביצעו שני אנשים שונים.

 

אם אתם מחפשים קריירת IT עם ביקוש גבוה ותוהים כיצד להפוך למפתחי על, נסייע לכם ונשפוך מעט אור על מה נדרש מכם כדי להפוך לכאלה. המשיכו לקרוא.

מה עושה מפתח  Full Stack?

מפתח  Full Stack הוא מפתח תוכנה שמכיר, מעצב ומקודד כל שלב בפיתוח החל מצד השרת ועד לצד הלקוח. במילים פשוטות, מדובר במפתח רב תכליתי שצריך לדעת את הנחיות המשתמש, השרת ומסד הנתונים כאחד. זה עלול להיראות מאיים בהתחלה, אבל אין מה להיבהל מהתיאור המפוצץ של התפקיד. ככל שתפתחו את עצמכם ותתחילו ליצור מוצר משלכם, ככה תתאהבו בתפקיד יותר ויותר.

 

צד שרת וצד לקוח הם שני המונחים הפופולריים ביותר המשמשים בפיתוח אתרים. מונחים אלו חיוניים מאוד לפיתוח אתרים, והם שני דברים שונים. כל צד צריך לתקשר ולפעול ביעילות ובהרמוניה עם הצד השני, כיחידה אחת על מנת לשפר את הפונקציונליות של האתר.

 

צד שרת – Back End

צד השרת מאחסן את בסיס הנתונים, וגם מוודא שהכל מתנהל כשורה בצד הלקוח. צד השרת הוא החלק באתר שלא רואים אותו, כלומר החלק שלא בא במגע ישיר עם המשתמשים. לחלקים ולמאפיינים שפותחו על ידי מפתח צד שרת יש גישה עקיפה למשתמשים באמצעות יישומים חזותיים. כחלק מתפקידו של מפתח צד שרת הם: כתיבת ממשקי API, יצירת ספריות ועבודה עם רכיבי מערכת ללא ממשקי משתמש.

 

השפות בהן עושים שימוש בצד השרת הן: PHP, Python, Node.js. 

המסגרות והספריות בהן עושים שימוש בצד השרת הן: Express, Django, Rails, Laravel, Spring וכו'.

צד לקוח- Front End

כשמדברים על צד לקוח, מתכוונים לחלק באתר שאיתו המשמש מקיים אינטראקציה ישירה. צד הלקוח כולל א כל מה שהמשתמשים חווים באופן ישיר: עיצוב האתר, תמונות, גרפים, טבלאות, לחצנים, ותפריט. שתי המטרות העיקריות של מפתחי הקצה הן היענות וביצועים. על המפתח לוודא כי האתר רספונסיבי, כלומר הוא מופיע כהלכה במכשירים בכל הגדלים, מה שאומר שכל חלקי האתר אמורים לתפקד ללא חריגות בלי קשר לגודל המסך.

 

השפות בהן עושים שימוש בצד הלקוח הן: HTML, CSS ו-JavaScript.

המסגרות והספריות בהן עושים שימוש בצד הלקוח הן: AngularJs, jQuery, Flutter ועוד.

ללמוד  Full Stack- מאיפה מתחילים?

הכלל החשוב ביותר שעליכם לזכור הוא שאתם לא יכולים ללמוד לכתוב קוד מבלי לכתוב את הקוד. לכן הדרך הטובה ביותר להתחיל ללמוד  Full Stack היא בקורס המשלב צד מעשי לצד לימוד תיאורטי. קורס כזה יעניק לכם את ההכשרה והמידע הדרוש, וגם יכין אתכם לתעשייה בכך שתצאו עם הניסיון הנדרש, ועם מוצרים שפיתחתם.

 

בהייטק כמו בהייטק אי אפשר ללמוד הכל בבת אחת, וגם לא על רגל אחת. חשבו על מסע ההתפתחות שלכם כעל גרם מדרגות, שלטו בכל צעד בסבלנות ובתרגול. תחושת הסיפוק שלכם תלך ותגדל בכל פעם שתעלו קומה.

 

זכרו! כדי להצליח להישאר בראש התחום שלך, עליכם לכתוב קוד כחלק משגרת יומכם. עולם הפיתוח משתנה ללא הרף והוא דורש למידה מתמשכת כל הזמן.

מה צריך לדעת לפני שמתחילים ללמוד?

כדי להשיג את המטרה שלכם ולהיות מפתחי על, עליכם להכין מפה הכוללת את הצעדים הנדרשים לכם. אנחנו ממליצים להתחיל את תהליך הלמידה עם HTML-CSS כשלב ראשון. לאחר שתשלטו ב-HTML-CSS, תוכלו להמשיך עם JavaScript. משם, אתם יכול ללמוד שפות אחרות בהתאם לרצון והצרכים שלכם להרחיב את רמת המקצועיות שלכם כמפתחים.

 

אין גבול לידע ולמיומנויות שאתם יכולים להוסיף לארגז הכלים שלכם כמפתחים. מתפתחים טובים הם בעלי מוטיבציה ללמוד כל הזמן, ומשקיעים בזה המון זמן.

 

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן