כמה קשה ללמוד פיתוח Full Stack?

כמה קשה ללמוד Full Stack?

אחד הדברים שמפתיעים אותי בכל פעם מחדש הוא שאנשים שאינם בתחום חוששים להיכנס לתחום פיתוח ה Full Stack בגלל שזה אולי קשה ללמידה. אז בואו נעשה כאן סדר:

תחום ה Full Stack הוא אחד התחומים הקלים להיכנס אליהם בהייטק, גם אם לא פיתחתם מעולם תוכנה. לא נדרשת כאן אלגוריתמיקה מורכבת ואפילו לא תואר ראשון במדעי המחשב כדי להפוך למפתח Web טוב. כל אחד יכול להפוך למפתח Full Stack.

 

האתגרים בלימוד פיתוח Full Stack

כאן ישנם כמה אתגרים. כמובן שאתם צריכים ידע בתכנות בסיסי, מבלי זה לא ניתן לפתח שום מרכיב במערכת Web, בין אם זה בצד ה Client עם React או בצד השרת עם Node. הכל – דורש ידע בתכנות.

האתגר השני הוא ללמוד את יסודות פיתוח ה Web שמהווים את המרכיבים של כל הספריות כיום: יש לדעת HTML, לעצב את העמודים עם CSS וכמובן לשלוט ב Java Script, השפה השלטת ב Web.

 

מה הקשר בין React ל Full Stack?

הרבה מפתחי Web מעדיפים ללמוד רק את צד ה Front End, כגון ספריית React. הם מתחברים יותר לצד ה UI ומעדיפים לשדרג את עצמם מטכנולוגיות Front End ישנות לטכנולוגיות Full Stack חדשות כגון React מבית פייסבוק. למעשה, פיתוח בצד ה Front End בכלל ו React בפרט הוא רק מחצית מהמבנה שד מערכת Full Stack. ולכן, כדי להיות מפתח Full Stack אמיתי, יש ללמוד גם את צד השרת. יותר ויותר מפתחי Full Stack מגלים עם הזמן שיותר זמן הם מקדישים לפיתוח ה Front End מאשר ה Back End, דבר שגם מאפשר להם לצבור יותר נסיון ב React מאשר ב Node או כל טכנולוגיה אחרת בשרת.

 

היכן הכי נכון ללמוד Front End או Full Stack?

יש מספר גופי הדרכה להכשרת אנשי פיתוח Web. רוב המכללות מקבלות אנשים חסרי רקע בתכנות ובמסלול ארוך של 400 שעות מלמדות אותם הרבה נושאים, בין היתר React ו Node.

 ישנם מספר גופים שלוקחים בוגרי מדעים מדויקים ומכשירות אותם במסלול מקוצר יותר. הם שמים דגש על כלל מרכיבי המערכת כמובן ב Java Script ולבסוף מתמקדמות בטכנולוגיות

אבל המקום המומלץ ביותר ללמוד פיתוח Full Stack הוא אצל יניב ארד. הקורסים של יניב מאוד פרקטיים לצבירת נסיון אמיתי בתעשייה, בדגש על החלק של React. יניב מלווה אישית את כל המשתתפים ותומך בהם 24/7 כמנטור צמוד עד השתלבותם בתעשיית ה Web

מספר גדול של בוגרים של יניב ארד מחליטים להמשיך לקורסי פיתוח נוספים כמו Advanced React או דברים דומים. בקורסי ההמשך הם צוברים נסיון נוסף והפעם בנושאים מתקדמים יותר, כגון ארכיטקטורה ושיפורי ביצועים. גם אותם יניב מלווה בתעשייה ומשמש כיועץ במהלך הקריירה שלהם כמפתחי Full Stack.

 

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן