מה זה בכלל Machine Learning?

כבר בשנת 1959 הוגדרה למידת המכונה על ידי ארתור סמואל כ-"תחום שיאפשר למחשבים את היכולת ללמוד בלי להיות מתוכנתים באופן ספציפי". כיום למידת מכונה, או בשם הנפוץ יותר, בינה מלאכותית, הולכת וצוברת תאוצה, כאשר יותר ויותר חברות הייטק, ובראשן גוגל ופייסבוק, משתמשות בשירותים שונים של למידת מכונה ובאנגלית: Machine Learning והביקוש למתכנתים בתחום הולך וגואה. כל הפרטים על קורס Machine Learning במאמר הבא.

בשנת 2019 הביקוש לאנשי Machine Learning הרקיע שחקים וכך גם המשכורות: עם שכר ממוצע של 33 אלף ש"ח לחודש למתכנת מתחיל עם עד שנתיים ניסיון, אפשר להבין למה קורס בינה מלאכותית הופך להיות אחד הקורסים הפופולאריים והמבוקשים ביותר וכל חברת הייטק מגייסת את המתכנתים הטובים ביותר שיעזרו לה לתכנת את המוצרים שלה.

היכולת ללמד מחשבים ללמוד בעצם: בינה מלאכותית לקיצור תהליכים

מהסקת תובנות עסקיות, ניתוח מידע רפואי, זיהוי קול ופעולות רבות נוספות- את כל זה אפשר ללמד את המחשב ללמוד בעצמו בעזרת בינה מלאכותית, המורכבת בין היתר מאלגוריתמים שנכתבו בין היתר בשפת פייתון ושפות אחרות המצריכות ידע וניסיון בתכנות. כל זה משרת חברות הייטק רבות המפתחות מוצרי בינה מלאכותית, מפייסבוק וגוגל ועד חברות מקומיות וסטארטפים קטנים.

הוויכוח העיקרי הוא לא האם בינה מלאכותית תהיה בכל תחום בחיינו, אלא עד כמה היא תשלוט ואיפה יעבור הקו האדום, כאשר בינה מלאכותית יכולה לשמש גם תחומים ברפואה כמו גילוי גידולים ורצף דנ"א ואפילו לשלוט בכלי רכב המבוססים על Machine Learning במערכת ההפעלה שלהם, כך שלכמעט כל חברה יהיה מוצר אחד או יותר המבוססים על בינה מלאכותית.

ביקוש שיא למתכנתי Machine Learning בחברות השונות

התחום הופך לפופולרי עד כדי כך שמתכנתי Machine Learning עם ניסיון של עד שנתיים יכולים לקבל שכר של 33 אלף ש"ח ותנאים שעד לפני כמה שנים היו שמורים רק למתכנתי עלית, מה שיוצר תחרות עזה בין חברות ההייטק וסטארטאפים העוסקים בתחום, שמציעות תנאים מופלגים למועמדים מתאימים.

הביקוש מביא רבים לרצות להיכנס לתחום, אך חשוב לדעת שקורס Machine Learning מתאים רק לאנשים עם ידע בפיתוח, כולל שפת פייתון, והתחום מצריך ידע רחב במתמטיקה ובשפות תכנות שונות כדי להשתלב בתחום בקלות וכדי לדעת לבחור את השפה המתאימה לכל אלגוריתם. הידע המקדים יקצר את עקומת הלמידה ואת ההשתלבות בתעשייה שהולכת וצוברת תאוצה והופכת להיות הדבר החם הבא בקרב חברות הייטק רבות.

לסיכום, אם יש לך ידע בתכנות וברצונך להתקדם לתחום בינה מלאכותית, קורס Machine Learning יסייע לך להעשיר את ארגז הכלים שלך ולהתקדם בקריירה. המדריך הוותיק יניב ארד, אשר עד כה הכשיר יותר מ-6,000 מתכנתים בתחומים שונים, מזמין אותך ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים על הקורס.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן