מה זה פיתוח Full Stack ואיך להפוך למפתח?

בעולם פיתוח התוכנה מפתח על הוא זה שיודע לעשות הכל. מה זה אומר? מפתח שיודע ומבין בכל שלבי הפיתוח השונים, הידע שלו מגוון והוא יודע כיצד לנהל נכון את הזמן כדי לסייע לכל רמות צוות הפיתוח.

כשזה מגיע לפיתוח אתרים, תפקיד הפיתוח שייך למפתח פול סטאק, איש מקצוע שיודע לעשות גם Back End וגם front end. בזכות העובדה שמפתח כל יכול יודע לעשות הכל, הביקוש לתפקיד הזה הולך ועולה, והוא מוערך הרבה יותר בעולם ההייטק.

מבולבלים? המשיכו לקרוא ולמדו עוד על אחד התפקידים היותר נחשקים ומבוקשים בעולם ההייטק.

מה זה להיות מפתח Full Stack?

להיות מפתח Full Stack משמעותו להיות בעל יכולות פיתוח לצד תכנון, להכיר את כל הפלטפורמות, לפחות שפת תכנות רלוונטית אחת ולהכיר את מסדי הנתונים.

לא סתם פיתוח פול סטאק הפך לפופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות, והביקוש הולך ועולה. בעולם הטכנולוגי יש צורך במפתחים בעלי שליטה מלאה בפיתוח הן בצד השרת והן בצד הלקוח.

היכולות האלה מעניקות לחברות המעסיקות את המפתחים יתרונות רבים, שהבולט בהם היא צמצום בכוח אדם- איש אחד שמטפל גם בצד השרת וגם בצד הלקוח.

פיתוח צד לקוח

צד הלקוח או באנגלית Front End, הוא כל הקשור לאינטראקציה הישירה מול הגולשים, בין אם מדובר בפיתוח אפליקציה, מוצר, תוכנה או אתר. בפיתוח קדמי עוסק המפתח בכל מה שמוצג למשתמש למעשה באופן פרונטלי, או במילים אחרות – חווית משתמש טובה וייחודית. בפיתוח Front End עושים שימוש בטכנולוגיות HTML, Angular JavaScript.

פיתוח צד שרת

צד השירות או באנגלית Back End הוא פיתוח כל מה שנקרא 'מאחורי הקלעים', החל מעיבוד המידע, אחסון הנתונים, ניהול משתמשים ועוד. שפות התכנות בצד השרת הן Python וPHP. כמו כן, מפתחי צד שרת עושים שימוש בפלטפורמות כמו Node.JS.

איך להפוך למפתח full stack?

מפתח פול סטאק זה תפקיד שמצריך מכם סקרנות ושאיפה ללמוד עוד ולהתפתח כל הזמן. ככל שמפתח יכיר יותר פלטפורמות ויותר שפות הוא מעשיר את סל השירותים שלו, וגם את הסיכויים למצוא פתרון לבעיות במהלך תהליך הפיתוח, הרי פתרון בעיות זה כל העניין בפיתוח, קורס FULLSTACK איכותי ייתן לכם נקודת פתיחה מעולה להתחלת קריירה מבטיחה 

למדו שפת פיתוח

התמקצעות והתמחות בשפת תכנות אחת לפחות זוהי נקודת הפתיחה שלכם, במידה ואתם מעוניינים להפוך למפתחי פול סטאק. למידת שפת תכנות היא מאתגרת ויכולה לקחת זמן, ככל שתבינו יותר את השפה שבחרתם, יהיו לכם יותר כלים לתכנן ולכתוב קוד באופן טוב יותר, ועם פרספקטיבה רחבה יותר. 

למדו את הצד שאתם לא מכירים

כמו שציינו למעלה, הפול סטאק מכיל את שני צידי הפיתוח, צד שרת וצד לקוח. במידה והתחלתם כמפתחים של צד שרת, למדו את צד לקוח ולהפך. מדובר במעבר לא פשוט שידרוש מכם השקעה, מאמץ וחתירה ללמוד ולהתמקצע יותר ויותר. 

התנסו כמה שיותר

כשמדובר בטכנולוגיה קצת ההתקדמות, השינויים והפיתוחים השונים הוא בלתי פוסק והוא בקצב מהיר. ככל שתכירו יותר טכנולוגיות, פלטפורומות ושפות תכנות תהפכו למקצוענים יותר וגם למבוקשים יותר. את הידע הזה תרכשו גם באמצעות לימודים ובעיקר באמצעות פרקטיקה נכונה, התנסו, תצרו פרויקטים חדשים, תטעו תלמדו מהטעויות שלכם דרך האצבעות.

הדרך היעילה והטובה ביותר ללמוד פיתוח Full Stack

מעוניינים להפוך למפתחי על? החלטה נכונה. השוק מוצף בקורסים שונים, בשיטות לימוד שונות וגם בלימודים עצמאיים. אחד המודלים הטובים והיעילים יותר ללמוד פיתוח פול סטאק, להפוך למפתח מקצועי וגם לצאת לשוק העבודה עם ניסיון הינו מודל Extreme70, בו 70% מהזמן מוקדש לכתיבת קוד. מדובר במודל לימודים ייחודי ופרקטי שתוכנן בקפידה על ידי אנשי פיתוח ותיקים, בגלל העובדה שכדי להפוך למתכנת על עליכם לצבור כמה שיותר נסיון.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן