מה זה Machine Learning? דוגמאות מהעולם האמיתי

Machine Learning היא חידוש מודרני מהפכני ששיפר תהליכים תעשייתיים ומקצועיים רבים כמו גם את חיי היומיום. Machine Learning הינה קטגוריה בעולם הבינה המלאכותית, והיא מתמקדת בשימוש בטכניקות סטטיסטיות לבניית מערכות מחשוב חכמות במטרה ללמוד ממאגרי מידע קיימים וזמינים.

 

לבעלי עסקים הבינה המלאכותית משמעותית כדי לענות על הצרכים העסקיים שלכם. עם Machine Learning, מערכות מחשוב לוקחות למעשה את כל נתוני הלקוחות ועושות בהם שימוש נכון ויעיל לטובת העסק. האלגוריתמים למעשה בעלי יכולות הסתגלות לנתונים ומפתחים התנהגויות שלא תוכנתו מראש.

מה זה Machine Learning במילים פשוטות?

Machine Learning רלוונטית בתחומים רבים בתעשיות שונות, ויש לה את היכולת להתפתח עם הזמן. על מנת שתבינו יותר כמה משמעותית היא בחיי היומיום שלכם, ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות בהם Machine Learning מיושמים בעולם האמיתי.

  1. זיהוי תמונה

הדוגמא הידועה והנפוצה ביותר של Machine Learning בעולם האמיתי היא אפשרות זיהוי של אובייקט בתמונה דיגיטלית, זאת בהתבסס על עוצמת הפיקסלים בתמונות בשחור לבן או בתמונות צבעוניות.

באמצעות בסיס הנתונים של אנשים, המערכת יודעת לזהות מאפיינים משותפים ולהתאים אותם לפרצופים.

דוגמאות לזיהוי תמונה מהעולם האמיתי: תיוג אוטומטי ברשתות החברתיות וזיהוי אנשים במאגר התמונות שלכם בסמארטפון. 

  1. זיהוי דיבור

יישומי תוכנה מסויימים יכולים להמיר קול חי ודיבור ודיבור מוקלט לקובץ טקסט, ניתן לפלח את הדיבור לפי עוצמות על קווי גל-תדר.

דוגמאות לזיהוי דיבור מהיומיום: חיפוש קולי, חיוג קולי, סירי, בקרת מכשירים. חלק מהשימושים הנפוצים ביותר בתוכנת זיהוי דיבור הם מכשירים כמו טלוויזיות חכמות, או תוכנות לבתים חכמים.

  1. אבחון רפואי

Machine Learning יכולה לסייע באופן משמעותי באבחון של מחלות. רופאים רבים עושים שימוש בצ'אטבוטים עם יכולות זיהוי דיבור על מנת להבחין בתסמינים ודפוסים.

דוגמאות לאבחון רפואי מהעולם האמיתי: סיוע בגיבוש אבחנה או המלצה על דרכי טיפול, באונקולוגיה ובפתולוגיה עושים שימוש ב-Machine Learning על מנת לזהות רקמה סרטית או נוזלים בגוף. 

  1. ניתוח חיזוי

Machine Learning יכולה לסווג לקבוצות נתונים זמינים, אשר לאחר מכן מוגדרות באמצעות כללים שהוגדרו על ידי אנליסטים. כשאר הסיווג הושלם האנליסטים יכולים לחשב את ההסתברות לתקלות. 

דוגמאות מהעולם האמיתי לניתוח חיזוי: חיזוי האם עסקה מסויימת היא הונאה או שמדובר בעסקה לגיטימית. ניתן ליישם חיזוי אנליטי בכל דבר, החל מפיתוח מוצרים ועד תמחור נדל"ן.

מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד Machine Learning?

אין ספק ש- Machine Learning יהפוך אתכם ממתכנתים מתחילים למהנדסים מקצועיים, והוא מאפשר לכם לפתור במהירות כל בעיות משמעותיות. הדרך הטובה ביותר ללמוד בינה מלאכותית היא באמצעות קורס מעשי ומקיף שיאפשר לכם להתנסות במהלכו, לטעות ולקבל משוב מדוייק מהמובילים בתעשיית ההייטק הישראלי. קורס מקיף יעניק לכם כלים לפתור כל בעיה, ואפילו ללמוד כיצד להשתפר באופן מתמיד בשגרת העבודה שלכם.

למי מתאים ללמוד Machine Learning?

התחום המרכזי בו עוסקת למידת מכונה הוא איך לא- מתמטיקה. בלימודי מכונה תצטרכו לנתח נתונים ואלגוריתמים. לכן, המועמדים המתאימים ללימודים אלה הם בעלי רקע מתמטי ויכולות מתמטיות גבוהות כמו גם רקע בהנדסה. על מנת להתחיל ללמוד עליכם להיות אנשי פיתוח BI/Data ורקע בסיסי בשפת התכנות Python.

לסיום

לימודי מכונה או באנגלית Machine Learning נמצאים כמעט בכל חלק בחיי היומיום שלנו. מדובר בעתיד שרק הולך ומפתח, והאמת באופן מרתק להפליא. אם אתם רוצים לקחת חלק, להתפתח ולפתח במגרש של הגדולים, בחרו קורס מעשי ומקצועי המועבר על ידי המובילים בתחום ומעניק לכם ארגז כלים לצד ניסיון מעשי.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן