מה לומדים בקורס java advanced?

תכנות מתקדם בג'אווה הופך מתכנת פשוט למתכנת חכם ומפותח יותר, שפת התכנות ג'אווה מכילה בתוכה המון אפשרויות מתקדמות שהופכות את מלאכת התכנות בו מצד אחד למורכבת יותר אבל מצד שני לפשוטה בהרבה, קורס java advanced הוא הזדמנות מצוינת להתפתח.

מה לומדים בקורס java advanced?

תוכנית הלימודים בקורס זה מסייעת למתכנת פשוט לשדרג את רמת התכנות שלו באופן ניכר, הוא יכול להתחיל ולתכנת פרוייקטים מורכבים ומסובכים שבעבר היו נראים לו כבלתי ניתנים להשלמה, לפחות לא לבד ובטח לא בזמן מהיר.

העיקרון הראשון שנלמד בקורס ושמסייע בהשגת המטרה הוא לימוד פרדיגמת התענות מונחה עצמים, פרדיגמה זאת טוענת שיש  לפרק משימות מורכבות למשימות קטנות, ברות ביצוע, שניתן להשלים כל אחת מהן בקלות ובמהירות יחסית, כמו כן התלמידים לומדים על ה-spring framework והעבודה עמה.

למשל כאשר אנו מקבלים פרוייקט תכנות מורכב אנחנו צריכים להסתכל על המרכיבים של הפרוייקט, אנו צריכים לנסות להבין איך לחלק את הפרוייקט לחלקים קטנים, בעלי תפקיד מוגדר ולאחר מכן להתחיל לתכנת את הפרוייקט פיסה אחר פיסה עד לכדי הרכבת התוכנה המלאה.

כדי להבין טוב יותר על מה מדובר נשתמש בדוגמא, נניח שמתכנת קיבל משימה – לתכנת משחק spacewar – בנייה של משחק מורכב במכה אחת היא קשה ומסובכת, אולם ניתן לפרקה למשימות קטנות ופשוטות יותר.

לצורך העניין, ניתן בהתחלה לתכנת את כל סוגי החלליות שקיימות, חלליות מהירות. חלליות שמסוגלות לירות מספר יריות במכה אחת, חלליות שמסוגלות לספוג יותר נזק מאחרות וכו', לאחר מכן ניתן להתחיל לתכנן את מפת המשחק, להגדיר את החוקים שהיא מתירה לחלליות, לבסוף ניתן להתחיל ולתכנן את מהלך המשחק, מתי תופיע חללית, מתי היא תעלם ומתי המשחק נגמר.

כל משימה בפני עצמה הופכת לפשוטה יותר וכך ממוצר מורכב וקשה אנחנו יכולים להתמודד עם משימות פשוטות וקלות יותר ולאחר שנתכנן כל חלק בנפרד רק נצטרך לחבר את החלקים.

עיקרון אחר שנלמד הוא עיקרון הירושה, נשתמש בדוגמא הקודמת, החלטנו שאנו רוצים כמה סוגים של חלליות, האם יש הגיון בתכנות כל חללית כזאת בנפרד? הרי לבטח לכל חללית יש מאפיינים דומים, היא אובייקט שנע במפה, שיכול לירות יריות ולאחר שתספוג מספיק נזק היא תעלם מהמפה. 

המאפיינים הללו יכולים לסייע לנו לתכנת חלילית בסיסית אחת ולהרחיב את הפונקציונאליות שלה בהתאם לכללים שנבחר.

כמו כן במהלך הקורס לומדים על עקרונות תכנות נוספים כמו תכנות פונקציונאלי, Multithreading, מימוש Design Patterns מובילים בתעשייה ועוד.

איפה כדאי ללמוד ג'אווה מתקדם?

אחד מהמרכזים הטובים ביותר ללימוד הקורס הוא מרכז פיתוח הקוד של יניב ארד, מדובר בקורס באורך 48 שעות שמתפרס על פני 6 ימים אינטנסיביים ביותר, הקורס מיועד למתכנתים בעלי ניסיון של לפחות שנה בשפת התוכנה ג'אווה.

העתיד שלך בהייטק מתחיל כאן
צור איתי קשר עוד היום

דילוג לתוכן